مورداعتمادترین شاگردان قلعه‌نویی در تیم ملی؛ طارمی در صفِ اول!

ستاره فوتبال ایران پای ثابت ترکیب تیم ملی در 7 بازی اخیر با هدایت امیر قلعه‌نویی بوده است.

مورداعتمادترین شاگردان قلعه‌نویی در تیم ملی؛ طارمی در صفِ اول!

به گزارش منیبان، تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 آماده می‌شود. قلعه‌نویی که به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش انتخاب شده، در بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی ایران در 7 مسابقه روی نیمکت حضور یافته که توانسته کارنامه قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد و 6 پیروزی در کنار یک تساوی در کارنامه قلعه‌نویی به‌چشم می‌خورد. البته که انتخاب رقبای کم‌نام‌ونشان هم در مسیر نتایج اخیر به‌دست آمده برای تیم ملی موثر بوده است. امیر قلعه نویی که بارها در صحبت‌های خود وعده داده که توجه ویژه‌ای به بازیکنان لیگ برتری دارد، در 7 مسابقه‌ای که سکان هدایت تیم ملی ایران را در اختیار داشته به 11 بازیکن برای نخستین‌بار در تیم ملی فرصت بازی داده است؛ شهریار مغانلو، میلاد زکی‌پور، رضا اسدی، آرمین سهرابیان، محمد کریمی، حسین پورحمیدی، سعید مهری، شهاب زاهدی، علیرضا علیزاده، محمد دانشگر و محمدحسین مرادمند. جالب آنکه هر 11 بازیکن هم در لیگ برتر ایران مشغول به فعالیت هستند تا فعلاً وعده قلعه‌نویی محقق شده به‌نظر آید.قلعه‌نویی البته وعده جوان‌گرایی را هم در تیم ملی داده بود که نگاهی به شرایط سنی بازیکنان دعوت شده به اردوهای تیم ملی در طول 5 ماه گذشته نشان می‌دهد که این وعده سرمربی تیم ملی نه‌تنها عملی نشده بلکه میانگین سنی تیم ملی ایران هم افزایش پیدا کرده است؛ اتفاقی که مطمئنا خوشایند نیست و با توجه به تغییر نسل‌های انجام شده در تیم‌های مطرح قاره آسیا، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک برای فوتبال ایران دردسرهای پرشماری را ایجاد کند.

پاسخ به اعتماد قلعه‌نویی با گلزنی در هر 60 دقیقه!

سرمربی تیم ملی که در 7 مسابقه اخیر نشان داده به ترکیب ثابت اعتقادی ندارد، تنها از یک بازیکن در ترکیب اولیه تیمش در تمامی بازی‌ها استفاده کرده که اتفاقی جالب‌توجه است. مهدی طارمی ستاره فوتبال ایران که این روزها در تیم پورتو پرتغال حضور دارد، تنها بازیکن حاضر در تیم ملی ایران است که در هر 7 مسابقه با هدایت امیر قلعه‌نویی در ترکیب اصلی حضور داشته و پای ثابت ترکیب‌های موردپسند قلعه‌نویی بوده است. طارمی در این 7 بازی جمعاً 548 دقیقه برای تیم ملی ایران به میدان رفته و توانسته 9 گل به‌ثمر برساند تا او در تیم ملی زیرنظر قلعه‌نویی، به صورت میانگین هر 60 دقیقه یک‌بار موفق به گلزنی شده باشد!

حاج‌صفی و جهانبخش، کاپیتان‌های محبوب کی‌روش و قلعه‌نویی

احسان حاج‌صفی هم در شرایطی مشابه مهدی طارمی در هر 7 مسابقه‌ای که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران بوده، در ترکیب این تیم به میدان رفته است. البته که حاج‌صفی از میان 7 مسابقه در 5 بازی در ترکیب اصلی حضور داشته و در 2 مسابقه هم به عنوان یار جانشین به میدان آمده است. علیرضا جهانبخش دیگر ستاره باتجربه فوتبال ایران هم در 5 مسابقه از 7 تجربه سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در دوره جدید حضورش در تیم ملی، در ترکیب اصلی حضور داشته است تا کاپیتان‌های محبوب دوره کارلوس کی‌روش، همچنان به عنوان چهره‌های کلیدی ترکیب تیم ملی ایران کار خود را پیش ببرند.


ت ت
کدخبر: 176533 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها