پیشکسوت سپاهان در گفتگو با منیبان؛

ترس از سپاهان به جان همه تیم‌ها افتاد/اگر جرات دارند از سرخابی‌ها هم امتیاز کسر کنند/از نظر آقایان، سپاهان نماینده ایران نیست

بازیکن اسبق سپاهان گفت: چون سپاهان توانسته خودش را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نشان دهد رقبا به ترس و لرز افتادند و در نهایت این اتفاقات افتاد اما ای کاش اگر قرار است عدالتی اجرا شود برای همه تیم ها باشد نه اینکه فقط برای سپاهان اجرا شود.

ترس از سپاهان به جان همه تیم‌ها افتاد/اگر جرات دارند از سرخابی‌ها هم امتیاز کسر کنند/از نظر آقایان، سپاهان نماینده ایران نیست

به گزارش منیبان، فوتبال ایران بعد از گذشت چند روز از صدور حکم جنجالی کمیته انضباطی علیه باشگاه سپاهان، هنوز تحت تاثیر این اتفاق قرار دارد. تقریبا میتوان گفت همه اصفهانی های مشهور به این رای اعتراض کرده و کلید واژه مشترک آنها هم این است که اگر سپاهان اینطور پرقدرت وارد لیگ نمی شد و مقتدرانه در صدر جدول قرار نمی گرفت این رای هم علیه باشگاه محبوب اصفهانی صادر نمی شد. سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق استقلال، سپاهان و پرسپولیس هم یکی از کسانی است که معتقد است این حکم علیه سپاهان آن هم در آستانه حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا عادلانه نیست و اگر قرار به اجرای قانون باشد کمیته انضباطی باید علیه تمام تیم های مدعی لیگ، رای صادر کند. گفتگوی سیدصالحی با خبرنگار منیبان را در ادامه می خوانید.

قدرت سپاهان باعث ترس بقیه باشگاه ها شد

واقعا صدور این حکم علیه سپاهان برای من جای سوال دارد. اگر باشگاه سپاهان تخلف کرده چرا این تخلف در ابتدای فصل و زمانی که قراردادها در سازمان لیگ ثبت شد، محرز نشد؟ چطور کارت بازی این بازیکنان صادر شد و همه بعد از 4 هفته یادشان افتاد که سپاهان تخلف کرده است؟بعد از اینکه سپاهان از 4 بازی 12 امتیاز گرفت و همه فهمیدند سپاهان چه تیم قدرتمندی است بحث ورود به تخلفات پیش آمد. واقعا جای سوال دارد که چرا هنوز مجوز بازی عیسی آل کثیر صادر نشده اما برای بقیه بازیکنان صادر شد و بعد یکهو یادشان آمد که سپاهان در ثبت 6 بازیکن دیگر هم تخلف کرده است. اگر در قرارداد آن 6 بازیکن هم تخلف شده پس چرا مجوز آنها صادر شد ولی برای آل کثیر صادر نشد؟به نظر من این سوال مهمی است که حتما باید سازمان لیگ به آن پاسخ دهد. من به عنوان یک سپاهانی درباره این موضوع حرف می زنم و قطعا این باشگاه است که باید درباره جزئیات قراردادها حرف بزند ولی من فکر می کنم چون سپاهان توانسته خودش را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نشان دهد رقبا به ترس و لرز افتادند و در نهایت این اتفاقات افتاد اما ای کاش اگر قرار است عدالتی اجرا شود برای همه تیم ها باشد نه اینکه فقط برای سپاهان اجرا شود.

فوتبال ایران جای توئیت زدن نیست

من سال 90 که از استقلال به سپاهان رفتم بحث سقف قرارداد مطرح بود و به جرات می گویم سپاهان در آن سال سقف را رعایت کرد و خود من به عنوان بازیکن اصلی قراردادم 395 میلیون تومان بود و اتفاقا آن سال سپاهان با همت ستاره هایش توانست قهرمان شود. الان من در سپاهان نیستم و نمی توانم با سند و مدرک بگویم که سپاهان تخلف نکرده اما حرفم این است که اگر تخلفی صورت گرفته چرا قراردادها ثبت شده است؟ ضمن اینکه طبق قانون سازمان لیگ اگر تیمی سقف قرارداد را رعایت نکند در هر بازی که از بازیکنان متخلف استفاده کرده باید سه بر صفر بازنده شود بنابراین مشخص نیست کسر 4 امتیاز بر چه اساس وقانونی است. الان زمانی است که مسئولان سپاهان باید با چنگ و دندان از حق این تیم شهرستانی دفاع کنند. فوتبال ایران جای توئیت زدن و لفظ قلم حرف زدن نیست. با این کارها نمی توان حق را گرفت و به همین راحتی سر سپاهان بریده می شود.

سپاهان نماینده ایران نیست

من محمدرضا ساکت را به خوبی می شناسم و می دانم او چه مدیر خوبی است و ارزش خدماتی که به فوتبال ایران کرده سالها بعد مشخص می شود. اما الان حرفم این است که ساکت نمی تواند به تنهایی حق سپاهان را بگیرد و با این حجم سنگین هجمه مقابله کند. اگر قانون قرار است رعایت شود برای همه رعایت شود نه اینکه سر سپاهان بریده شود. من اگر جای ساکت بودم دیگر اجازه حضور سپاهان در لیگ برتر را نمی دادم. واقعا جالب است این رای اعصاب خردکن وقتی اعلام می شود که سپاهان در آستانه بازی های آسیایی است. با این کار آقایان مشخص شد که سپاهان نماینده ایران نیست و فقط نماینده اصفهان است. کمیته انضباطی می توانست این رای را نگه دارد و بعد از بازی های آسیایی اعلام کند اما همانطور که گفتم سپاهان از نظر آقایان نماینده ایران نیست.

سپاهان باز هم قهرمان می شود

شک نکنید اگر این 4 امتیاز هم به سپاهان برنگردد این تیم قهرمان لیگ می شود. سپاهان با این کسر امتیاز هم فقط 2 امتیاز کمتر از صدر دارد و می تواند این فاصله را جبران کند. البته به شرطی که بتواند این مشکل را حل کند و از همه داشته هایش در لیگ استفاده کند اما باز هم تاکید می کنم که ای کاش قانون برای همه باشگاه ها اجرا شود نه فقط یک تیم شهرستانی.

 


ت ت
کدخبر: 176536 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها