پایان شوخی‌های بی‌مزه با رونالدو؛ خودش اینترنت ماهواره‌ای دارد!

در حالیکه در یک هفته گذشته همه نگران اینترنت رونالدو و سیم کارتی که او قرار است در تهران استفاده کنند بودند و حتی کار به وزیر گردشگری هم کشیده بود، اما حالا خبر رسیده رونالدو احتیاجی سیم کارت ایرانی ندارد!

پایان شوخی‌های بی‌مزه با رونالدو؛ خودش اینترنت ماهواره‌ای دارد!

به گزارش منیبان؛ نطور که خبر آمده اکثریت اعضای باشگاه النصر در مدت حضورشان در تهران از اینترنت ایران استفاده نمی‌کنند.یکی از سوژه‌های مهمی که در حاشیه سفر تیم النصر به تهران در میان رسانه‌ها و اهالی فوتبال مطرح شد ماجرای اختصاص اینترنت نامحدود و بدون فیلتر برای اعضای این تیم بود.از همان روزهای اول شوخی‌های زیادی در این باره صورت گرفت. مثلا برخی به دنبال فروش فیلترشکن به اعضای تیم النصر به خصوص کریستیانو رونالدو بودند! برخی از کاربران فضای مجازی شوخی را از حد گذراندند و در اینستاگرام به این بازیکن برای فروش فیلترشکن، پیغام خصوصی هم دادند.این بحث‌ها بعد از آن پیش آمد که مساله ارتباط تلفنی و اینترنتی اعضای النصر با خانواده‌شان در زمان حضور در تهران مطرح شد. به هر حال اینترنت در ایران محدودیت‌هایی دارد.

مساله اینقدر مهم و البته مبهم بود که هفته گذشته خبرنگاران در این باره از عزت‌الله‌ ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم پرسیدند. ضرغامی در این باره گفت: «برخی می گویند رونالدو به ایران بیاید تکلیف سیم‌کارتش چه می‌شود؟ فکر می‌کنند ما در جیب خود سیم‌کارت آزاد داریم به رفقای خود می‌دهیم. چنین امکانی نداریم، فعلاً فقط به خبرنگاران چنین سیم کارتی داده‌ایم. اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکوهای بله و ایتا را نصب کند و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آنها هم بگوید این سکوها را نصب کنند و از آنها استفاده کنند. خیلی هم دلش بخواهد این کار را بکند.»خیلی مشخص نشد که ضرغامی این حرف‌ها را جدی زده یا مزاح کرده اما رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم با اشاره به مذاکراتش با شرکت ایرانسل اعلام کرده بود شرکت حامی پرسپولیس به بازیکنان النصر سیم‌کارت‌های رایگان با اینترنت نامحدود خواهد داد!این سردرگمی ادامه داشت تا این که یک مسئولِ سابق در این باره توضیح متفاوتی داد. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در همین باره در کانال تلگرامی خود نوشت: «هر خارجی که به ایران سفر می‌کند، می‌تواند از خدمات رومینگ بهره ببرد. در حالت رومینگ اینترنت او از طریق کشوری که سیم کارت او را صادر کرده است راهیابی می‌شود که فاقد فیلترینگ است. لذا دغدغه‌مند و نگران فیلترشکن پیام رسان بازیکنان مطرح فوتبال در مدت اقامت در ایران نباشند.»این توضیح آذری جهرمی، همه ابهامات را درباره نحوه ارتباط تلفنی و اینترنتی اعضای النصر با خانواده‌شان در طول مدت حضور در ایران را از بین برد. ضمن این که آنها قطعا به اینترنت ماهواره‌ای هم دسترسی خواهند داشت. به این ترتیب مشخص شد که نگرانی‌ها در این باره از همان ابتدا هم بی‌مورد بوده و النصری‌ها برای تماس با خانواده و دوستان‌شان نیازی به اینترنت مخصوص یا نامحدود ایران ندارند.


ت ت
کدخبر: 176820 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها