نخست وزیر انگلیس هشدار داد!

نخست وزیر انگلیس که به دلیل مدیریت بحران کرونا تحت فشار زیادی قرار دارد، شیوع موج سوم این ویروس در کشور را یک تهدید واقعی دانست و گفت که اعمال قرنطینه و اجرای طرح سراسری واکسیناسیون به معنای پایان همه‌گیری نیست.

نخست وزیر انگلیس هشدار داد!

به گزارش منیبان، بوریس جانسون روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر رکس‌هام بیان داشت: به نظرم مهم‌ترین‌ چیزی که مردم از ما به عنوان دولت انتظار دارند این است که اطمینان حاصل کنیم محدودیت‌ها کار ‌می‌کند.

وی مدعی شد که محدودیت‌های چند ماه گذشته برای مهار کرونا نتایج اثر بخشی داشته و دولت اینک روی اجرای طرح واکسیناسیون متمرکز است. نخست وزیر انگلیس با این حال عنوان کرد که این بدین معنا نیست «ما همه‌گیری کرونا را مغلوب کردیم و باید واقع بین باشیم که موج سوم کرونا در کمین است»

جانسون در عین حال عنوان کرد که دولت تدابیر مستحکمی را برای مقابله با موج جدید کرونا در نظر گرفته است.

پیشتر دانشمندان نسبت به شیوع موج سوم کرونا در اروپا هشدار داده و آن را نسبت به دوره‌های قبل شدیدتر ارزیابی کرده‌اند. این درحالیست که نخست وزیر انگلیس نیز بر اساس ادعای مشاور سابقش متهم است که نسبت به افزایش شدید آمار جانباختگان کرونایی، اظهار بی تفاوتی کرده است.  

جانسون بر اساس اظهارات یک منبع آگاه به معاونش «مایکل گوو» گفته که کشور باید برای رویارویی با مرگ هزاران قربانی دیگر آماده باشد. گفته می‌شود «گوو» هم نسبت به افزایش آمار مبتلایان و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها هشدار داده و خواستار استقرار نیروهای ارتش برای حفاظت از مراکز بهداشتی شده است.

دیروز وزیر دفاع انگلیس  (بن والاس) این اتهامات را رد کرد و گفت که نخست وزیر و دولت روی بحران کرونا متمرکز هستند. دفتر بوریس جانسون هم این مساله را یک دروغ محض خوانده است.

تاکنون بالغ بر ۴ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۸۲ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۱۲۷ هزار و ۴۲۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و آمار جان‌باختگان به ۱۰ نفر رسیده است. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس، تاکنون ۳۳ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۸۸۵ نفر در انگلیس واکسن ضد کرونا زده‌اند.

با این که پدیدار شدن گونه‌های جدید کرونا، اثر بخشی واکسن‌های موجود را زیر سئوال برده است، اما دولت انگلیس امیدوار است تا تابستان پیش‌رو، دست کم تمام بزرگسالان این کشور نخستین مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

باید در نظر داشت که حفظ ظاهر اوضاع همه‌گیری کرونا در انگلیس که از واقعیت خیلی فاصله نداشته و در عین حال بیان‌گر عمق فاجعه نباشد، با توجه به برگزاری دو نشست مهم گروه هفت و کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در سال جاری، از اهمیت بالایی برای دولت جانسون برخوردار است.


ت ت
کدخبر: 17739 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها