خبر مهم، آرامستان جدید در این نقطه از تهران احداث شد!

​معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد که مذاکراتی برای ایجاد یک آرامستان جدید در منطقه شرقی تهران و در اطراف کوه "بی بی شهربانو" در حال انجام است و او امیدوار است که این موضوع در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

خبر مهم، آرامستان جدید در این نقطه از تهران احداث شد!

به گزارش منیبان، حسین نظری، در حاشیه آیین رونمایی از دیوارنگاره نقش مهر با مساحت ۵۰ هزار متر مربع در تهران و طرح رنگ آمیزی دیوارهای مدارس در ۲۲ منطقه مختلف شهر تهران، به موضوع مسائل حاشیه‌ای مرتبط با مدیریت پسماند در شهر تهران پرداخت. وی اعلام کرد که هماهنگی‌هایی در حال انجام است که توسط سازمان مدیریت پسماند به همراه شهرداران مناطق انجام می‌شود. در این اطلاعیه آمده است که جلسات کارشناسی برگزار شده و یک جلسه با شهردار تهران داشته‌اند تا در مورد جزئیات فرآیندهای زیربنایی مانند قراردادها و فهرست بهای قراردادها با پیمانکاران اقدامات لازم انجام شود. این اقدامات به همراه هماهنگی با شهرداران مناطق انجام می‌شود و با توافقات نهایی که در مرحله هماهنگی به دست می‌آید، انتظار می‌رود که در آینده نزدیک تغییرات مهمی در مدیریت پسماند شهر تهران ایجاد شود و مشکلات موجود در این زمینه حل گردد.

وی ادامه داد: در خصوص تغییر شکل مخازن برخی گفته‌ها مبتنی بر کارشناسی نیست. چرا که با تغییر مخزن مشکلات موجود حل نمی‌شود. چرا که اساسا مشکل مخزن نیست. ما باید در دو حوزه تقویت مشارکت مردمی و تقویت حوزه پیمانکاری در جهت افزایش مسئولیت پذیری اقدام کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران نیز گفت: اخیرا در این باره جلساتی داشتیم و باید به این توجه داشته باشیم که احداث آرامستان جدید در تهران یک اقدام اساسی و چند جانبه است و موضوع فقط در اختیار شهرداری تهران نیست. مطالعاتی در گذشته در این خصوص انجام شده بود که اخیرا به روز شد تا در جنوب، شمال غربی و شرق تهران نقاطی به عنوان آرامستان دیده شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا سه الی چهار نقطه به عنوان نقاط انتخابی مشخص شدند که البته نیاز به هماهنگی با ارگان‌های ذیربط دارند. مشکل عمده در این حوزه این است که در حال حاضر حریمی برای شهر تهران باقی نمانده و شهرک‌های اقماری و ... حریم شهر تهران را پر کرده‌اند. با این حال سه الی چهار نقطه دیده شده که امیدواریم به جمع‌بندی نهایی برسد و پس از آن موضوع را به شورای شهر تهران ارسال کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از آرامستان‌ها در شرق تهران و حوالی کوه بی بی شهربانو است که مذاکراتی انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

 


ت ت
کدخبر: 178019 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها