نگاهی به برنامه تیم ملی تا جام ملت‌ها؛ بردهای سریالی قلعه‌نویی تمدید می‌شود؟

تیم ملی ایران براساس برنامه‌ریزی انجام شده، مسیر پرپیچ‌وخم و البته آسانی را تا پیش از شروع کارش در جام ملت‌های آسیا در مقابل خود می‌بیند.

نگاهی به برنامه تیم ملی تا جام ملت‌ها؛ بردهای سریالی قلعه‌نویی تمدید می‌شود؟

به گزارش منیبان، امیر قلعه‌نویی بعد از آنکه مجدداً در کسوت سرمربی به تیم ملی بازگشته، توانسته روزهای موفقی را پشت سر بگذارد و هنوز شکستی در کارنامه این سرمربی به چشم نمی‌خورد؛ هر چند که از خوش‌اقبالی سرمربی جدید تیم ملی، رقبای نسبتاً آسانی هم در مسیر ملی‌پوشان قرار گرفتند و همین مسئله باعث شد تا در سال 2023، تیم ملی ایران یکی از تیم‌های ملی بدون شکست در سطح فوتبال ملی جهان باشد و شاگردان قلعه‌نویی این فرصت را دارند تا بتوانند این رکورد ویژه را تا پایان سال جاری میلادی و پیش از شروع جام ملت‌های آسیا حفظ کنند. تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه نویی در سال 2023 در 7 مسابقه به میدان رفته است که به جز تساوی 1-1 در دیدار نخست برابر تیم ملی روسیه، سایر دیدارها با پیروزی ملی‌پوشان ایران خاتمه یافته است؛ به‌طوری‌که در 6 مسابقه، شاگردان قلعه‌نویی توانسته‌اند 6 برد به‌دست آورند و 19 گل زده در کنار 3 گل خورده در این 6 مسابقه در کارنامه ایران به‌ثبت رسیده است! ملی‌پوشان که بعد از تجربه ناموفق صعود از مرحله گروهی در جام جهانی 2022، خود را برای حضوری موفق در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنند، حداقل 4 مسابقه دیگر تا پیش از شروع جام ملت‌ها دارند که احتمال حفظ روند پیروزی‌های تیم ملی دور از ذهن نیست.

تورنمنت اردن، اولین اردوی پیش‌روی تیم ملی

ملی‌پوشان خود را برای حضور در فیفادی ماه اکتبر آماده می‌کنند و براساس توافقات انجام شده، قرار است در فیفادی پیش‌رو کاروان فوتبال ملی ایران عازم کشور اردن شود تا در تورنمنتی 4 جانبه با حضور تیم‌های ملی ایران، اردن، عراق و قطر شرکت کند. در این تورنمنت دوستانه، تیم‌ها هر کدام 2 مسابقه انجام می‌دهند که در گام نخست، تیم‌های ملی ایران و اردن روز بیستم مهرماه به مصاف هم می‌روند و تیم‌های ملی قطر و عراق هم برگزارکننده دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی هستند و بعد از آن، تیم‌های برنده روز بیست‌وچهارم مهرماه در مرحله فینال باهم پیکار خواهند داشت و تیم‌های بازنده هم در مرحله رده‌بندی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.شاگردان قلعه‌نویی دارای رتبه دوم فوتبال آسیا در رنکینگ فیفا هستند و مطمئنا در تورنمنت پیش‌رو باید به مصاف تیم‌هایی بروند که در رنکینگ فیفا، جایگاهی به مراتب ضعیف‌تر از تیم ملی ایران دارند. تنها اتفاق جذاب و محتمل تورنمنت اردن، احتمال رویارویی تیم‌های ملی ایران و قطر است که در این‌صورت، کارلوس کی‌روش برای نخستین‌بار بعد از جدایی‌اش از تیم ملی ایران در قامت سرمربی رقیب برابر این تیم قرار خواهد گرفت. بعد از گذراندن فیفادی ماه اکتبر، دیدارهای دوستانه تیم ملی به پایان می‌رسد و ملی‌پوشان باید خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2027 آماده کنند.

هنگ‌کنگ یا بوتان در کنار ازبکستان برابر شاگردان قلعه‌نویی

تیم ملی ایران بعد از عبور از فیفادی ماه اکتبر، باید خود را برای حضور در فیفادی ماه نوامبر آماده کند و در این ماه از رقابت‌های ملی، شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در هفته اول و دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2027 حضور پیدا کنند و به مصاف رقبای‌شان بروند. در گام نخست، ملی‌پوشان باید روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ و یا بوتان بروند؛ هنوز مسابقه پلی‌آف میان این دو کشور برگزار نشده و یکی از این دو تیم، حریف تیم ملی ایران در فیفادی ماه نوامبر خواهد بود.شاگردان امیر قلعه نویی بعد از این مسابقه هم  باید برای مصاف تکراری با تیم ملی ازبکستان در تورنمنتی متفاوت آماده شوند. بعد از رویارویی با ازبک‌ها در فینال جام کافا، حالا روز سی‌ام آبان‌ماه در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 شاگردان امیر قلعه‌نویی باید برابر این تیم به میدان بروند که در اتفاقی جالب‌توجه، 3 مسابقه از 4 مسابقه پیش‌روی تیم ملی ایران در خارج از تهران خواهد بود و تنها نبرد با برنده تقابل هنگ‌کنگ و بوتان در تهران به انجام می‌رسد.مسئولان فدراسیون فوتبال امیدوارند تا پیش از سفر به قطر برای حضور در جام ملت‌های آسیا و تقابل با تیم ملی فلسطین در گام نخست مرحله گروهی این رقابت‌ها که روز بیست‌وچهارم دی‌ماه برگزار خواهد شد، بتوانند بازی دوستانه باکیفیتی را تدارک ببینند. در این‌باره احتمالاتی درباره برپایی اردو به میزبانی کشور ژاپن و رویارویی با تیم ملی این کشور بدون حضور لژیونرها مطرح شده اما هنوز این ایده نهایی نشده است تا روی کاغذ، تیم ملی ایران تا پیش از آغاز رسمی جام ملت‌های آسیا تنها 4 مسابقه دیگر در پیش داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 178815 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها