فیگور خنده دار ناصرالدین شاه در لندن برای عکاسی/ عکس

ناصرالدین شاه قاجار یکی از پیشگامان تاریخ عکاسی ایران و از اولین چهره‌هایی است در تاریخ ایران که تصویرش بر صفحه «داگرئوتیپ» ثبت شده است.

فیگور خنده دار ناصرالدین شاه در لندن برای عکاسی/ عکس

به گزارش منیبان، ناصرالدین شاه قاجار یکی از پیشگامان تاریخ عکاسی ایران و از اولین چهره‌هایی است در تاریخ ایران که تصویرش بر صفحه «داگرئوتیپ» ثبت شده است.

نقل است شیفتگی ناصرالدین شاه قاجار به عکاسی زمانی آغاز شد که ژول ریشار نخستین معلم زبان فرانسه مدرسه دارالفنون با دوربین اهدایی ملکه ویکتوریا عکسی از وی بر روی صفحه «داگرئوتیپ» انداخت و شاه جوان را سخت مجذوب این صنعت جدید کرد. شیفتگی شاه به این اختراع جدید باعث شد دستور دهد چند معلم عکاسی از فرنگ به ایران بیایند و در مدرسه دارالفنون علاقمندان به عکاسی را آموزش دهند. همین عکاسان اولیه ایرانی بعدها در عکاسخانه سلطنتی به کار مشغول شدند.

5881172

ناصرالدین شاه بعدها در سفرهایش به فرنگ نیز ضمن اینکه با اشتیاق در مقابل دوربین عکاسان خارجی قرار می‌گرفت چند دوربین عکاسی دیگر نیز همراه با خود به ایران آورد تا خود نیز در اوقات فراغت به عکاسی مشغول باشد. اکنون در موزه مختلف اروپا شمار زیادی عکس از ناصرالدین شاه وجود دارد که عکاسان خارجی از او برداشته‌اند و به وی اهدا کرده‌اند.


ت ت
کدخبر: 180710 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها