حمله بیرانوند به اسطوره محبوب استقلال

علیرضا بیرانوند به دنبال آن است تا بتواند در میان دروازه‌بانان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از حیث کلین‌شیت رکورددار شود.

حمله بیرانوند به اسطوره محبوب استقلال

به گزارش منیبان، لیگ قهرمانان آسیا در هفته سوم به فعالیت خود در شرایطی پایان داد که سپاهان و پرسپولیس، دو نماینده برنده فوتبال ایران در هفته سوم بودند و نساجی هم در این هفته از رقابت‌ها شکست خورد. طلایی‌پوشان در تاشکند ازبکستان در جدال با اولمالیق بردی 3 بر یک را به‌دست آوردند، پرسپولیس در تهران مقابل استقلال تاجیکستان با 2 گل به پیروزی رسید و نساجی هم در دیداری بیرون از خانه در نمنگانِ ازبکستان با نتیجه 2 بر یک برابر نوفباخور شکست خوردند.پرسپولیس در میان تیم‌های ایرانی، تنها تیم در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا بود که توانست کلین‌شیت کند. در کنار سرخ‌‍پوشان، شارجه امارات، السد قطر، الاتحاد عربستان، الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان دیگر تیم‌هایی بودند که در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، موفق شدند با کلین‌شیت کار خود را به پایان برسانند. دروازه نماینده ایران در شرایطی بسته ماند که در همان دقایق ابتدایی مسابقه، اعلام ضربه پنالتی به سود استقلال تاجیکستان باعث شد تا دروازه سرخ‌ها در یک‌قدمی باز شدن قرار گیرد اما درخشش علیرضا بیرانوند سد راه این اتفاق شد.

بیرانوند جایگاه خود را از گردان پس گرفت

علیرضا بیرانوند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سابقه ثبت 15 کلین‌شیت تا پیش از شروع فصل جدید رقابت‌ها داشت؛ آن‌هم در شرایطی‌که او در آخرین دوره حضورش در رقابت‌های آسیایی، توانست در بین دروازه‌بانان ایرانی از حیث ثبت کلین‌شیت خود را به جایگاه دوم برساند اما درخشش شهاب گردان در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا گردان با 17 کلین‌شیت، از بیرانوند در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها سبقت بگیرد. دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس در فصل جدید رقابت‌ها و در غیاب گردان، به دنبال بازپس‌گیری جایگاه خود در رتبه دوم بود که به خواسته مهم خود رسید.بیرانوند که در هفته نخست برابر النصر عربستان نتوانست کلین‌شیت کند و 2 بار دروازه او باز شد، در هفته دوم در قطر مقابل الدحیل موفق به کلین‌شیت شد و در جدال با استقلال تاجیکستان هم با مهار ضربه پنالتی استقلالی‌ها توانست شمار کلین‌شیت‌های خود را در فصل جدید رقابت‌ها به عدد 2 برساند. 2 کلین‌شیت دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس باعث شد تا او به رکورد 17 کلین‌شیت در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا برسد و از این حیث برابر با شهاب گردان بار دیگر در جایگاه دوم قرار گرفت.

حمله به رکورد تاریخی رحمتی

مهدی رحمتی با 21 کلین‌شیت در میان دروازه‌بانان ایرانی عملکردی درخشان را از خود به جای گذاشته و با وجود آنکه در فصول اخیر، خبری از حضور رحمتی در رقابت‌های آسیایی نیست اما رکورد او در آسیا دست‌نخورده باقی مانده است. بیرانوند بعد از بازپس‌گیری جایگاه خود در رتبه دوم جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در میان دروازه‌بانان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، حالا در سودای حمله به رکورد مهدی رحمتی است و او که به تازگی توانست رکورد بیشترین کلین‌شیت در تیم ملی ایران را بشکند و این رکورد تاریخی را از رحمتی گرفت، به دنبال دستیابی به یکی دیگر از رکوردهای این دروازه‌بان سابق فوتبال ایران است.دروازه‌بان پرسپولیس برای رسیدن به آمار کلین‌شیت‌های مهدی رحمتی در لیگ قهرمانان آسیا، باید بتواند حداقل 4 کلین‌شیت دیگر داشته باشد و در صورت ثبت بیش از 4 کلین‌شیت، او رکورد رحمتی را شکسته و به تنهایی در میان دروازه‌بانان ایرانی رکورددار خواهد شد. جالب آنکه محمدرشید مظاهری هم از حیث کلین‌شیت در جمع دروازه‌بانان برتر فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود و با احتساب کلین‌شیتی که در دور رفت رقابت‌ها مقابل بمبئی‌سیتی داشت، 15 کلین‌شیت در کارنامه خود دارد که او هم می‌تواند در دور برگشت رقابت‌ها، با درخشش برابر رقبای نساجی خود را به رکورد بیرانوند و البته رحمتی نزدیک کند.

رکورد بیشترین کلین‌شیت در میان دروازه‌بانان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

1. مهدی رحمتی - 21 کلین‌شیت

2. علیرضا بیرانوند - 17 کلین‌شیت

3. شهاب گردان - 17 کلین‌شیت

4. محمدرشید مظاهری 15 - کلین‌شیت

5. حامد لک - 10 کلین‌شیت

6. محمدرضا اخباری - 9 کلین‌شیت


ت ت
کدخبر: 183780 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها