ارسال یخهای عجیب ۱۰۰،۰۰۰ ساله به کافههای امارات+ عکس
یخهای عجیب ۱۰۰،۰۰۰ ساله به کافههای امارات لز گرینلند صادر می شود.
به گزارش منیبان به نقل از روزیاتو، یک استارتآپ در گرینلند ارسال یخهای یخچالهای طبیعی به کافههایی در فاصله ۷،۶۰۰ کیلومتری در دبی را آغاز کرده و ادعا میکند که این ماده ۱۰۰ هزار ساله «پاکترین ماده روی زمین» است.
Arctic Ice شرکت مستقر در نوک، پایتخت گرینلند، قرار است یخ ۱۰۰ هزار ساله را از یخچالهای قطب شمال گرفته و آن را به خارج از کشور صادر کند.
به گفته این شرکت، این یخ در طول هزاران سال فشرده شده و درنتیجه حباب ندارد و کندتر از یخهای معمولی ذوب میشود.
قرار است این کار تجربه مجللتری را برای مشتریان سرویسهای خاص در کافههای دبی به ارمغان بیاورد و اطمینان حاصل شود که نوشیدنیهای کمتر رقیق میشوند.
این شرکت در وبسایت خود این یخها را «خالصترین یخ جهان که بهطرز فوقالعادهای از یخچالهای طبیعی بکر گرینلند گرفته شده» توصیف کرده است.
ارسال یخهای ۱۰۰،۰۰۰ ساله از گرینلند به کافههای امارات
در توضیحات همچنین آمده است که «یخ قطب شمال مستقیماً از یخچالهای طبیعی قطب شمال که بیش از ۱۰۰ هزار سال در حالت یخزده بوداند نشأت میگیرد. این بخش از ورقههای یخی با هیچ خاکی در تماس نبوده و توسط آلایندههای تولیدشده توسط انسانها آلوده نشده است. این موضوع یخ قطبی را به پاکترین آب روی زمین تبدیل میکند.»
مالک وی راسموسن، همبنیانگذار Arctic Ice گفت که میخواست منبع درآمد جدیدی برای گرینلند که هنوز بخشی از پادشاهی دانمارک است فراهم کند.
او در مصاحبه با گاردین گفت: «در گرینلند ما تمام درآمد خود را از ماهی و گردشگری به دست میآوریم. مدتهاست که میخواستم چیز دیگری پیدا کنم که بتوانیم از آن سود ببریم.»
ارسال یخهای ۱۰۰،۰۰۰ ساله از گرینلند به کافههای امارات
این شرکت با استفاده از قایقی که یک جرثقیل به آن متصل است یخهای لوکس را از Nuup Kangerlua که یک آبدره (فیورد) در نوک، پایتخت گرینلند است میگیرد.
فیورد یا آبدره شاخابه باریک و ژرفی از دریاست که در خشکی پیش رفته باشد و اغلب مکان تفریحی محبوبی برای گردشگران است.
ارسال یخهای ۱۰۰،۰۰۰ ساله از گرینلند به کافههای امارات
کارکنان این شرکت به دنبال نوع خاصی از یخ هستند که نه با پایین و نه بالای یخچال در تماس نبوده باشد؛ که خالصتر، اما تشخیص آن در آب دشوارتر است.
یخ در جعبههای پلاستیکی بزرگ ریخته و به نوک بازگردانده میشود، سپس در کانتینرهای حمل و نقل یخچالدار قرار میگیرد تا به دانمارک منتقل شود. از آنجا کانتینرها در کشتی دیگری بارگیری و به دبی منتقل خواهند شد.