رونمایی از دو محصول جدید آمیکو در سال ۱۴۰۰

طی سال های اخیر، بازار پیکاپ برای بسیاری از شرکت ها جذاب شده است. به نحوی که، طی ماه های گذشته شاهد رونمایی و عرضه برخی از این خودروها بودیم. رونمایی از دو محصول جدید آمیکو در سال ۱۴۰۰ در برنامه تولید قرار دارد.

رونمایی از دو محصول جدید آمیکو در سال ۱۴۰۰
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان به نقل از اسب بخار، این بازار براساس اخبار و حضور سایر شرکت ها در این سگمنت خواهد بود. حضوری که نشان می دهد رقابت و تنوع در این بازار سخت تر و بیش تر خواهد شد. به بیان دیگر، رقابت شدیدی میان برندهای قدیمی و تازه واردان به این کلاس شکل خواهد گرفت. در این حالت، هر شرکت برنامه ریزی هایی انجام می دهد تا بتواند علاوه بر حفظ سهم بازار شرایطی را به وجود آورد تا بتواند سهم بیش تری کسب کند. آمیکو نیز از جمله شرکت هایی هست که با پیکاپ آسنا در این بازار حضور دارد. این موضوع را در کنار موضوعاتی مانند برنامه های این شرکت برای سال جاری، هدف گذاری فروش، نحوه مواجهه آمیکو با احیا و یا عدم احیای برجام و محصولات جدید، با دکتر حمید ترکی، مدیر فروش جدید شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو)، در میان گذاشته ایم:

پیش از پرداختن به موضوعات مرتبط با ارس خودرو دیزل (آمیکو)، به عنوان یک کارشناس می خواهم بدانم، تحلیل شما از بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ چیست؟

بازار خودرو امسال به دلیل عوامل زیادی که روی آن تأثیر می‌گذارد، کمی غیرقابل پیش‌بینی است. به هر حال، جدای از این‌که اکنون در ماه رمضان هستیم و همیشه در این ماه بازار مقداری افت دارد، اما انتظاراتی که مردم از مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به برجام دارند و همچنین کاهش نرخ ارز و قیمت خودروهای وارداتی، باعث شده مشتری‌ها  برای خرید کمی دست نگه دارند. از آن طرف، این احتمال هم وجود دارد که اتفاقی صورت نگیرد و قیمت‌ها برود بالا، ‌یعنی هر دو این حالت‌ها ممکن هست. بنابراین این ماجرا بازار را در‌ هاله‌ای از ابهام فرو برده است. ضمن این که، از آن سو در اواخر خردادماه انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت را در پیش داریم. آن هم ممکن است که در شرایط بازار تأثیر بگذارد.

بازار آمیکو چه طور خواهد شد؟

بخشی از مصرف کنندگان محصولات آمیکو سازمانی هستند. به نظرم بازارهای سازمانی هم یک مقدار از این تغییر و تحول دولت متأثر خواهند بود، چون به هر حال، عواملی که به آن ها اشاره شده موجب می شود فعلاً تصویر روشنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ قابل دید نباشد. البته براساس تجارب سال گذشته من فکر می‌کنم به هر حال تا حدی ما مشتریان خودمان را خواهیم داشت و امسال مشکلی برای فروش در بازار نداشته باشیم.

مدیر فروش آمیکو

یعنی آمیکو به یک شناخت کامل از بازار و مشتریانش رسیده است؟

بله، آمیکو در دو بخش از بازار متمرکز شده است و محصولات مناسب آن بخش‌ها را تولید کرده است و پوشش می دهد. طبیعتاً با پیش‌بینی‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته و همچنین استراتژی‌هایی که امسال در فروش مدنظر داریم، به اهداف فروش در سال ۱۴۰۰ دست پیدا خواهیم کرد.

آمیکو برای سال جاری چه برنامه ای برای کسب سهم بیش تر در نظر گرفته دارد؟

آمیکو در دو سگمنت پیکاپ دوکابین، ۴×۴ و دیگری کابین‌های سنگین فعال است. در هر دو حوزه هم آمیکو سابقه دارد. در واقع، زمانی که آمیکو وارد بازار پیکاپ شد، رقیبی به آن صورت در بازار نداشتیم. از سوی دیگر، محصولات جدیدی که به تازگی به این بازار اضافه شده است، نشان از جذابیت بازار پیکاپ دارد؛ یک نمونه سال گذشته رونمایی شد، یک محصول دیگر هم بنابر اطلاع ما در حال تست و بررسی است و به زودی، وارد بازار خواهد شد. این نشان می‌دهد که این سگمنت بازاری رو به رشد دارد. از طرف دیگر، با توجه به گسترده شدن فرهنگ آفرودسواری، با افزایش تقاضا در این بازار همراه خواهیم شد. آمیکو نیز با آسنا پاسخ مناسبی به بازار داده است. این پیکاپ جزء اولین پیکاپ‌های دوکابینی است که به ایران آمد و رضایت خوبی را نیز در بین مشتریانش دارد. بنابراین ما روی این بازار به‌عنوان یکی از بخش‌هایی که بازار هدف ماست، متمرکز هستیم و برنامه های آمیکو برای این بازار در حال اجراست.

هدف‌گذاری برای فروش چند دستگاه است؟

هدف‌گذاری برای امسال دوهزار دستگاه پیکاپ است. خوشبختانه با توجه به زیرساخت هایی که در اختیار داریم در تولید نسبت به رقبا جلوتر هستیم. به نحوی که، نه تنها در حال حاضر محصول آماده تحویل داریم، بلکه بخش زیادی از قطعات مورد نیاز نیز رسیده و بخش دیگری در راه است. در حال حاضر، برای رسیدن به اهداف برنامه و تولید عملاً هیچ مشکلی نداریم. فکر می‌کنم نسبت به سایر رقبا بتوانیم بهتر و سر موعد خودرو را به مشتری تحویل بدهیم.

در حال تست و بررسی محصول جدید هستید؟

یک محصول جدید داریم که فعلاً به مرحله رونمایی نرسیده است.

در چه سگمنتی است؟

در همین سگمنت پیکاپ به زودی یک محصول معرفی خواهیم کرد.

آمیکو در بازار خودروهای سنگین نیز حضور دارد. در این بازار هم رقابت سخت شده است. چه برنامه‌ای دارید که بتوانید سهم بیش تری داشته باشید ؟

اکنون کمپرسی ۲۶۳۱ در حال تولید و تحویل به مشتریان است. این روندی است که به صورت روتین تا پایان امسال براساس برنامه ریزی صورت گرفته ادامه خواهد داشت و تیراژ مناسبی هم برایش در نظر گرفته شده است. از این نظر، مشکلی نخواهیم داشت. از سوی دیگر، یک کامیون دیگر نیز با نشان آمیکو وارد بازار خواهد شد.

محصول جدید آمیکو

هر دو محصول جدید آمیکو نیمه دوم سال رونمایی می‌شوند؟

بله، تقریباً اوایل نیمه دوم سال یا همان  اوایل پاییز رونمایی می‌شوند. شاید محصول پیکاپ زودتر رونمایی شود.

به ورود محصولات جدید از سوی رقبا اشاره شد. طبیعتاً رقابت سخت تر خواهد شد. محصولات جدید آمیکو چه مزیت رقابتی‌ای دارد؟

آمیکو سعی می کند با مشخصات فنی مناسب و در عین حال، قیمت‌گذاری منطقی، نه تنها جایگاه خود را حفظ کند بلکه با تکیه بر سابقه، تجربه و همچنین ویژگی هایی که محصولاتش دارد، سهم بیش تری از بازار کسب کند. به عنوان مثال، پیکاپ آسنا با توجه به مشخصات ابعادی، تناژی و ظرفیتی نسبت به رقبا متمایز است. محصولات آمیکو در مصرف سوخت نیز مزیت‌هایی دارد. بنابراین با توجه جمیع عوامل قیمت گذاری هم منطقی صورت گرفته است. با این حال، سعی می‌کنیم شرایط را هم به مرور برای مشتریان تسهیل کنیم تا بتوانیم با اعتبار دادن به مشتریان و تسهیلات، فضای فروش را برای مشتری فراهم کنیم، یعنی امکان‌پذیر باشد که مشتری بتواند و بیاید از محصولات ما با توان خود خرید کند.

با توجه به دوگانه‌بودن وضعیت؛ مذاکرات برای احیای برجام در حال انجام است. حال یا برجام احیای خواهد شد و یا خیر. آیا آمیکو برای هر دو وضعیت آمادگی دارد؟

آمیکو خود را برای شرایط سخت آماده کرده است. در سخت‌ترین شرایط هم ما همواره محصول به بازار داده ایم و آمادگی آن را داریم که در حد امکان بتوانیم محصول خوب را با قیمت مناسب و با شرایط مناسب به دست مشتری برسانیم، اما باید در نظر داشت که آمیکو یک شرکت تجاری نیست، بلکه یک بنگاه تولیدی هست. بنابراین به دنبال کسب سود از نوسانات بازار نیستیم. ارس خودرودیزل یک مجموعه تولیدی است که بخش زیادی از مردم منطقه در مجموعه هایش مشغول به کار هستند و اشتغال خیلی خوبی را این شرکت ایجاد کرده و از گردش تولید خودرو درآمدش را کسب می‌کند. بنابراین نگاهش به قیمت‌گذاری، منطبق به هزینه‌های خودش است. سعی می‌کنیم تا آن جایی که ممکن است و اجازه می‌دهد فضای قیمت تمام‌شده محصولات مان، مخصوصاً مواقعی که قیمت‌ها به صورت نجومی بالا می‌رود خیلی اسیر نوسانات نباشد و نشود. اما این مهم تا جایی ممکن است که محدودیت‌ها به ما این اجازه را بدهد. در نهایت، باید اشاره کنم هدف آمیکو این است که بتواند به بهترین شکل، خودرو را همراه با قیمت مناسب و کیفیت خوب، محصولات خود را به دست مشتریان برساند.


ت ت
کدخبر: 19811 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین