آمریکا در ژاپن ۱۵۰ تمرین بارگیری تسلیحات هسته ای انجام داده است!+جزییات

انتشار اسناد محرمانه و طبقه بندی شده نشان می دهد نیروی هوایی ایالات متحده در سال ۱۹۵۷ میلادی حداقل ۱۵۰ تمرین بارگیری سلاح های هسته ای در محدوده نه چندان دور از مناطق غیرنظامی انجام داده است.

آمریکا در ژاپن ۱۵۰ تمرین بارگیری تسلیحات هسته ای انجام داده است!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از کیودو، گزارش های سالانه ۱۹۵۵-۱۹۶۴ لشکر ۳۱۳ هوایی آمریکا نشان می دهد اوکیناوا، که در آن زمان تحت کنترل ایالات متحده بود، به عنوان یک پایگاه مهم استراتژیک ارتش برای آماده سازی استفاده از سلاح های هسته ای آمریکا در آسیا استفاده می شده است.

بر اساس گزارش سال ۱۹۵۷ لشکر ۳۱۳ که پایگاه هوایی کادنا را اداره می کرد، پرسنل ۱۲ اسکادران انبار هواپیمایی آموزش دیده اند تا سلاح های هسته ای را از هواپیماهای وارد شده بارگیری، بازرسی و برای حمله های احتمالی آماده کنند.

بر اساس گزارشی که ماساکی گیب، استاد برجسته دانشگاه ریوکیوس و سایر اسناد طبقه بندی نشده آمریکا که منتشر شده است اسکادران وظیفه داشت که مهمات متعارف و سلاح های ویژه را که می تواند سلاح اتمی یا هسته ای باشد، اداره کند.

این گزارش نشان می دهد تمرینات در شش ماه اول آن سال شامل کار با بمب های بی شماری از جمله MK-۱۵ است این بمب یک بمب هیدروژنی ۳.۴ تنی است که ۱۰۰ برابر قدرت بیشتری نسبت به بمب اتمی ریخته شده به هیروشیما دارد.

گیب اظهار داشت که واحدها و سلاح های مختلفی راستای تغییر در استراتژی نظامی آمریکا به پایگاه کادنا ارسال شده است.

وی گفت: در صورت بروز حوادث در تنگه تایوان، آنها از پایگاه هوایی اوکیناوا که نزدیکترین پایگاه به منطقه است، پروازهایی انجام می دادند.

گزارش سال ۱۹۵۷ نشان می دهد که بخش کنترل کیفی اسکادران برای مقابله با رطوبت زیاد مجبور بوده است به طور دوره ای هوا و آفتاب گیری سلاح های ذخیره شده را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی، لکه دار شدن، کپک زدن و قالب ریزی از جمله مشکلاتی بوده است که برای سلاح های اتمی مستقر در این پایگاه ایجاد شده است زیرا نمای بیرونی سلاح ها به دلیل رطوبت بسیار مستعد تخریب هستند.

در این گزارش آمده است ایوو جیما، معروف به جزیره ایووتو، واقع در حدود ۱۲۰۰ کیلومتری جنوب توکیو، به تدریج به عنوان یک منطقه جایگزین برای ذخیره سازی سلاح های هسته ای ساخته شده است.

اوکیناوا، جایی که حدود ۱۳۰۰ سلاح هسته ای در سال ۱۹۶۷ در طول جنگ ویتنام در آن مستقر شده بود، پس از انتقال سلاح های هسته ای در ۱۹۷۲ به ژاپن تحویل شد.


ت ت
کدخبر: 19819 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها