انتخابات سیزدهم؛ رویدادهای روز چهارم ثبت نام

ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در چهارمین روز آن، آغاز و درهای تالار وزارت کشور به روی داوطلبان باز شد. بر اساس اعلام وزارت کشور تا روز سوم ثبت نام ۲۱۱ نفر از داوطلبان ثبت نام کرده‌اند که میان آن‌ها هم چهره‌های سیاسی و نظامی و هم مردم و شهروندان عادی دیده می‌شود.

انتخابات سیزدهم؛ رویدادهای روز چهارم ثبت نام

به گزارش منیبان، وزارت کشور روز جمعه ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر میزبان داوطلبانی است که برای اعلام داوطلبی در انتخابات در چهارمین روز ثبت نام ها مراجعه می‌کنند.

بر اساس اعلام «سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز پنجشنبه و در پایان سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۸۱ یک نفر از داوطلبان برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند تا مجموع افرادی که در این سه روز به ستاد ثبت‌نام حضور داشتند به ۲۱۱ نفر برسد. بدین ترتیب به صورت میانگین هر روز شاهد مراجعه ۷۰ داوطلب برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بوده‌ایم.

فردا آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان است و تاکنون چهره‌هایی چون سردار حسین دهقان وزیر پیشین دفاع، سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا، محمد حسن نامی وزیر پیشین ارتباطات، وهاب عزیزی، محمد زارع فومنی فعالان حزبی، محمود احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، حسن سبحانی نماینده اسبق مجلس، محمد شریف ملک‌زاده رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین، قدرتعلی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمدرضا صباغیان از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی هستند که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

 

شنیده‌های ثبت‌نامی

بر اساس خبرهای شنیده شده امروز «مصطفی تاج زاده» معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات و «فریدون عباسی» رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در تالار بزرگ وزارت کشور حضور یافته و به صورت رسمی داوطلب نامزدی در انتخابات خواهند شد. عزت الله یوسفیان ملا از نزدیکان علی لاریجانی در گفت و گویی گفته فردا شنبه علی لاریجانی برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه می‌کند.

امروز همچنین گفته شد محمد جواد آذری جهرمی قرار است بعد از ظهر به همراه همسر و فرزندانش در وزارت کشور حاضر شود.

 

ثبت نامی‌های متفاوت

وزارت کشور روز چهارم ثبت نام را با حضور شهروندان عادی آغاز کرد. داوطلبی با مدرک دکتری فقه و حقوق می‌گوید برای ساماندهی کشور آمده است و شهروند ۷۰ ساله دیگری در صورت ریاست جمهوری کاری خواهد کرد که کسی جرات فکر کردن به کار خلاف را نداشته باشد.

پوشش متفاوت یکی از داوطلبان حاضر و شباهت آن به لباس شخصیت «حاجی فیروز» سبب جلب توجه خبرنگاران شد و این شهروند هدف حضور و ثبت نام خود در انتخابات را افزایش سرانه شادی و نشاط در کشور اعلام کرد. داوطلب جوان دیگری که خود را کارمند جهاد کشاورزی معرفی کرد؛ پیش از ثبت نام دلیل مشکلات کنونی کشور را بی مشکل بودن جوانان اطراف مسئولان دانست.

 

علیرضا افشار به وزارت کشور رفت

«علیرضا افشار» فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج با حضور در وزارت کشور داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد. رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی درباره برنامه ها با شعار با مردم برای مردم به ستاد انتخابات مراجعه کرد، افزود: در حوزه اقتصادی طرحی برای اشتغال داریم. چون هرچه جلوتر برویم با کوچک سازی دولت، اتوماسیون شدن صنعتی و فضای مجازی افراد بیکار به جامعه اضافه می شوند بنابراین برنامه هایی برای اشتغال خرد داریم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که اگر آقای رییسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شود برنامه شما برای ماندن یا کنار رفتن چست، گفت:  ان شاء الله در خدمت و کنار ایشان هستم.

 

فریدون عباسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش ایرنا، فریدون عباسی رییس سازمان انرژی روز جمعه در چهارمین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرده است گفت که به طور مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مثلا از جناح اصلاح طلب یا اصولگرا وارد عرصه انتخابات شده است یا نه، ادامه داد: اینها دیگر تمام شده است.

عباسی در پاسخ به این پرسش ایرنا که آیا با آمدن آقای رییسی کنار می‌کشید یا نه گفت: مگر قرار است آقای رییسی بیاید؟ ‌چه ضرورتی دارد کنار بکشم؟ کنار کشیدن کلمه غلطی است. همه باهم همراهیم تا کشور را با مردم اداره کنیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: من نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم من همراه سایر داوطلبان هستیم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی و علمی اینجانب را تایید کند و جزو افرادی باشم که به مردم معرفی شوم، فرصت دارم که حرف‌های خود را بزنم و معنی ندارد که به نفع یا ضرر کسی کنار بروم.

عباسی درباره احراز صلاحیت خود گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود. این به تشخیص شورای نگهبان براساس قانون است. من از همه کاندیداها دفاع می کنم و نظرات‌شان را به گوش مردم می‌رسانم.

 

مصطفی تاجزاده داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

«سید مصطفی تاجزاده» فعال اصلاح طلب و معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات به همراه همسرش وارد وزارت کشور شد و برای داوطلبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. نشست خبری پس از ثبت نام تاجزاده با حضور خبرنگاران و میکروفون‌های رسانه ها، متفاوت‌تر برگزار شد و تاج زاده بیانیه انتخاباتی خود را کنار انبوه لوگوهای رسانه های خبری خواند.

تاجزاده در بیانیه خود تاکید کرد: متعهد می شوم به حق حاکمیت ملت خیانت نکنم و همواره پاسدار حقوق و آزادی های قانونی شهروندان باشم و مصالح سیاسی را دستمایه و بهانه طفره رفتن از وظایف قانونی و اخلاقی خود قرار ندهم.


ت ت
کدخبر: 20263 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها