نویدکیای مربی؛ جادوگری از جهان دیگر!

محرم نویدکیا در سپاهان به جام نرسید، اتفاقی که قطعا در رفسنجان هم خواهد افتاد اما چه کسی است که از او به عنوان یک چهره ماندگار در هر دو تیم یاد نکند.

نویدکیای مربی؛ جادوگری از جهان دیگر!

به گزارش منیبان، همه آنها انگار از یک جهان دیگر آمده‌اند. صحبت از بازیکنان فانتزی باز خلاقی است که به جادوگرهای فوتبال معروفند. تعداد بازیکن فانتزی بازیساز زیاد است اما این جادوگرها، هر چند سال یک بار یکی از آن‌ها پیدا می‌شود. انگار از جهان دیگری می‌آیند تا فوتبال را زیباتر کنند. علاوه بر فوتبالشان، حتی اخلاق و رفتار آنها هم شباهت چندانی به این زمینی‌ها ندارد. یکی از این بازیکنان بدون شک محرم نویدکیاست. او که در زمان بازیگری تافته جدابافته‌ای بود حالا در دنیای مربی‌گری هم منحصر به فرد به مسیر خود ادامه می‌دهد. حتی حضور او در دنیای مربی‌گری و آن هم حضور موفق یکی از نکات منحصربه فردی است که نسبت به دیگر جادوگرهای فوتبالی دارد. او که در سپاهان بخشی از تفکرات زیبایش را به نمایش گذاشته بود حالا در مس رفسنجان بازی پخته‌تر و پیشرفته‌تری را به نمایش می‌گذارد که حتی هواداران حریف را به تحسین وا می‌دارد.

 نویدکیا که همیشه یکی از نقاط قوتش فراتر از فوتبال مسائل اخلاقی بوده این خصوصیت را هم با خود به دنیای مربی‌گری آورده است. نگاهی به مصاحبه او بعد از بازی دیشب بیندازید. او حتی به جای بازیکن تیمش از هواداران حریف هم عذرخواهی می‌کند. هوادارانی که البته به سهم خودشان از خجالت حامد لک درآمدند اما نویدکیا بدون درنظر گرفتن این قضیه به گفتن« یکی دو نفر از هواداران استقلال من را صدا کردند و گفتند ظاهراً لک چیزی گفته است که من عذرخواهی کردم. با لک صحبت کردم و گفت من با هواداران استقلال نبودم و با فرد دیگری بگو مگو کردم، اما اگر حرفی به هواداران زده باشد، من عذرخواهی می‌کنم.» اکتفا می‌کند.در روزهایی که حتی هواداران و بازیکنان سابق استقلال هم انتقاد از نکونام را جایز می‌دانند نویدکیا از بازی شاگردان نکونام تعریف می‌کند:« بحث‌هایی درباره استقلال می‌شد که تیمی دفاعی است و... ولی امروز واقعا تیمی هجومی نشان داد و بازی فوق‌العاده بود و امیدوارم تماشاگران لذت برده باشند. چیزی دیگری نمی‌توانم بگویم و فکر کنم همه از بازی لذت بردند.»

او همچنین برداشت‌هایی که در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی از حرف‌هایش شده بود را فروتنانه رد می‌کند و می‌گوید کوچکترین قصد کنایه زدن به کسی را نداشته است و باز هم تعریف از استقلال که حسن ختام خوبی برای تمام حرف‌هایش است:« تیمی که صدرنشین است نمی‌تواند فقط دفاعی بازی کرده باشد.»نویدکیا بدون شک یکی از گنج‌هایی است که در این بلبشو و هیاهوی دنیای فوتبال با اخلاق، آرامش و البته بازی زیبا مرهمی بر همه این همه زخم بر پیکره فوتبال است.


ت ت
کدخبر: 208616 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها