تشدید اعتراضات در لندن/مردم در خیابان‌ها سرازیر شدند!+جزییات

هزاران نفر از مردم انگلیس امروز (شنبه) برای دومین هفته متوالی در خیابان‌های لندن سرازیر شده و ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

تشدید اعتراضات در لندن/مردم در خیابان‌ها سرازیر شدند!+جزییات

به گزارش منیبان، در این حرکت اعتراضی اقشار مختلف مردم انگلیس از جمله فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، از انتفاضه فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شدند.

آن‌ها پس از تجمع در نزدیکی دفاتر دولتی واقع در محله امبانکمنت، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و با فریاد مرگ بر اسرائیل، شرم بر تو اسرائیل و زنده باد فلسطین به سمت سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

در این تظاهرات که از سوی «مجمع فلسطینیان در بریتانیا» و با حمایت «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان بریتانیا» و شمار دیگری از گروه های مدنی طرفدار فلسطین ترتیب داده شده بود، شرکت کنندگان شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود از کشتار کودکان فلسطینی در غزه اشفته هستند.

هفته گذشته هم ده ها هزار تن از معترضان در لندن دست به تظاهرات زده و ضمن سردادن شعار مرگ بر اسرائیل، پرچم این رژیم جنایتکار را آتش زدند. این اقدام به ابتکار تعدادی از روحانیون یهودی ارتدوکس موسوم به «ناتوری کارتا» انجام شد تا به گفته خودشان، از جنایت‌های این رژیم اشغال‌گر و غاصب اعلام برائت کنند.

پیشتر سخنگوی یک گروه یهودی در انگلیس به ایرنا گفته بود: از آنچه در فلسطین اشغالی به نام یهودیان، تورات و خداوند رخ می‌دهد شرمسار هستیم و به فلسطینیان توصیه می‌کنیم دست از مقاومت برندارند و به جنگ با صهیونیست‌ها ادامه دهند چون سرانجام فلسطین آزاد خواهد شد.

آهرون کوهن افزود: فلسطینیان باید بدانند که ما از آنچه در این منطقه رخ می‌دهد شرمسار هستیم و در کنار آن‌ها هستیم. سخنگوی «ناتوری  کارتا» تصریح کرد: هرچند که اشغال‌گران قدس به ظاهر قوی هستند و ما ضعیف اما خداوند طرف ماست و بالاخره پرچم فلسطین از نیل تا فرات برافراشته خواهد شد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.  مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۱روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد. این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

برگزار کنندگان تجمع امروز تاکید داشتند که آتش‌بس جاری نه تنها از اهمیت بحران خاورمیانه کاسته که دنیا باید به اشغال‌گری و آپارتاید در منطقه خاتمه دهد. به گفته آن‌ها غزه هنوز تحت محاصره است و فلسطین در اشغال رژیم صهیونیستی است. فلسطینی‌ها همچنان از محله شیخ جراح، قدس و کرانه باختری اخراج می‌شوند و نیروهای صهیونیستی هنوز مسجد الاقصی را تهدید می‌کنند. پیشتر سفر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس از نخست وزیر انگلیس خواسته بود تا اقدامات غیر قانونی اشغال‌گران قدس را محکوم کند.


ت ت
کدخبر: 21538 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها