سخنگوی صنعت برق مطرح کرد:
پرداخت خسارت وسایل خانگی بر اثر خاموشیهای مکرر
قطعی برق و خاموشی طی چند سال گذشته به امری تکراری در کشور تبدیل شده است که دردسرهای زیادی را برای هموطنانمان به همراه دارد. یکی از بزرگترین نگرانیها در این باره بروز خسارت ناشی از مشکلات شبکه و سوختن وسایل و تجهیزات خانگی است که به گفته سخنگوی صنعت برق، سامانهای برای پرداخت خسارت به مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است.
به گزارش منیبان؛ مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که شرکتهای برق منطقهای ساعات محدودیت استفاده و خاموشی را از طریق سایت، سامانه «برق من» و ارسال پیامک برای شهروندان تهرانی اطلاع رسانی میکنند، گفت: «در صورتی که وسایل مشترکان بخش خانگی به دلیل نوسانات برق دچار آسیب شوند، کارشناسان بیمه ما حضور پیدا کرده و با بررسی شرایط، آن را در سامانه ثبت و پس از رسیدگی، هزینههای ناشی از خسارت وارده را پرداخت میکنیم.»
او از مشترکان خانگی و تجاری خواست در صورت خسارت به لوازمشان، مورد را در سامانه bime.tavanir.org.ir ثبت کنند.
به گفته رجبی مشهدی فعالیت ماینرهای غیرمجاز، تجهیزات صنعت برق کشور را نیز در معرض خطر قرار داده است به طوری که سرقت کابل، سوختن فیوز و غیره نیز رخ داده که این امر نیز در خاموشی بی اثر نبوده است.
راه اندازی سامانه بیمه مشترکان برق موضوع تازهای نبوده و پیش از این نیز مشترکان خانگی و تجاری میتوانستند جهت ثبت درخواستها و خسارتهای مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی و ارزیابی نماینده بیمه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمهگر، اقدام میشود.
مشترکان پس از مراجعه به صفحه نخست این سامانه با دو گزینه اعلام و پیگیری خسارت مواجه میشوند. در ابتدا بایستی برای اعلام خسارت اقدام کرد و با وارد کردن شناسه قبض، ثبت مشخصات فردی و مدارک اولیه، توضیح درباره اطلاعات خسارت و ثبت مدارک تکمیلی آن، درخواست فرد در سامانه ثبت شده و با کد رهگیری میتوانند جهت پیگیری خسارت خود اقدام کنند.