تحلیل آماری گوگل‌ترندز‌ از تغییر توجه به نامزدها پس از مناظره اقتصادی

برنامه‌های تلویزیونی و نخستین مناظره به پیشرفت مسعود پزشکیان و تقسیم متوازن‌تر آرای اصولگرایان منجر شده است.

تحلیل آماری گوگل‌ترندز‌ از تغییر توجه به نامزدها پس از مناظره اقتصادی

به گزارش منیبان، بررسی آمار گوگل‌ترندز (Google Trends) طی دو روز گذشته از تغییرات قابل‌توجهی در توجه کاربران اینترنتی به نامزدهای مختلف انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری حکایت دارد. برنامه‌های تلویزیونی و نخستین مناظره به پیشرفت مسعود پزشکیان و تقسیم متوازن‌تر آرای اصولگرایان منجر شده است.

سهم توجه به مسعود پزشکیان که دو روز پیش ۴۳٪ بود، اکنون به ۳۹٪، سهم توجه به سعید جلیلی از ۲۳٪ به ۱۸٪ و سهم توجه به مصطفی پورمحمدی از ۹٪ به ۸٪ کاهش یافته است. در مقابل، سهم توجه به قالیباف رشد ۱۳٪ به ۱۶٪، قاضی‌زاده هاشمی ۷٪ به ۱۰٪ و علیرضا زاکانی نیز ۵٪ به ۸٪ را شاهد بوده‌اند.

این تغییرات به افزایش شکاف بین توجه به پزشکیان و دیگر نامزدها منجر شده و با پیش‌بینی کشیدن انتخابات به دور دوم و رقابت جدی بین نامزدهای اصولگرا (با فرض مشارکت معمول) سازگار است. ریزش سهم قابل‌توجه جلیلی و رسیدن قالیباف به نزدیکی او مؤید دوگانگی جدی قالیباف-جلیلی است؛ هرچند که نباید از خیز قاضی‌زاده هاشمی غافل شد.

منبع: خبرآنلاین


ت ت
کدخبر: 221102 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها