مقام سازمان ملل؛

یک مقام ارشد سازمان ملل: حمله به بیمارستان ها در اوکراین جنایت جنگی است

جویس امسویا معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز سه شنبه در نشست فوری شورای امنیت گفت "حمله به بیمارستان‌ها در اوکراین جنایت جنگی محسوب می‌شود. "

یک مقام ارشد سازمان ملل: حمله به بیمارستان ها در اوکراین جنایت جنگی است

به گزارش منیبان؛ یک مقام ارشد سازمان ملل روز سه شنبه در نشست فوری شورای امنیت گفت "حمله به بیمارستان‌ها در اوکراین جنایت جنگی محسوب می‌شود. "
جویس امسویا معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به "روند نگران کننده حملات هدفمند به مراکز بهداشتی و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی در سراسر اوکراین" گفت "حملات با نیت قبلی به یک بیمارستان (که براساس حقوق بین الملل، محافظت شده هستند)، یک جنایت جنگی است و عاملان آن باید مجازات شوند. "
پس از حملاتی که به گفته رییس جمهور اوکراین ۳۸ کشته برجای گذاشت، شورای امنیت سازمان ملل که ریاست دوره‌ای آن را روسیه برعهده دارد، روز سه شنبه نشستی فوری درباره اوکراین برگزار کرد. آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه حملات روسیه به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اوکراین را محکوم کرده و آن را شوکه کننده خوانده بود.
سرویس‌های امنیتی اوکراین می‌گویند یک بیمارستان مستقیماً مورد اصابت موشک کروز روسی قرار گرفته است، اما ارتش روسیه می‌گوید خسارت ناشی از سقوط یک موشک ضدهوایی اوکراینی مسبب این ویرانی بوده است.

 


ت ت
کدخبر: 224644 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها