تصاویری جذاب از حضور نیکی کریمی در کنار قلعه نویی و دایی و مهدوی کیا

نیکی کریمی (زادهٔ 19 آبان 1350) بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. او یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب 1357 است که در فیلم‌های مهمی نقش‌آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

تصاویری جذاب از حضور نیکی کریمی در کنار قلعه نویی و دایی و مهدوی کیا

به گزارش منیبان، ​ عکسی که از نیکی کریمی در ماشین مشکی و نقره‌ای امیر قلعه نویی منتشر شده بود مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

نیکی

نیکی+کریمی+در+ماشین+قلعه+نویی

نخستین نقش سینمایی کریمی در فیلم وسوسه (1368) بود. او سال بعد با ایفای نقش در فیلم پرفروش عروس (1369) برای نخستین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد. کریمی برای بازی در سارا (1371) موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید (1381) و واکنش پنجم (1381) شد. کریمی علاوه بر بازیگری، چندین فیلم از جمله شیفت شب (1393) و آتابای (1398) را کارگردانی کرده‌است.

نیکی

کریمی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است. وی در سال 2007 از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود. او در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته‌است. در سال 2017 کریمی در فهرست «30 تن از زیباترین زنان جهان» از سوی وبگاه بازنت قرار گرفت.

نیکی

این تصاویر مربوط به دومین قسمت از مجموعه‌ی «روزی روزگاری فوتبال» میباشد که نیکی کریمی در بخش «گفتگو با یک مربی» به سراغ امیر قلعه‌نویی رفته است


ت ت
کدخبر: 228933 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها