انصارالله: دستی که به یمن تجاوز کند، قطع می‌شود/ به ترور شهید هنیه حتما پاسخ می‌دهیم

عضو دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد پاسخ یمن به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به استان الحدیده و همچنین ترور رئیس دفتر سیاسی حماس «دردناک، کوبنده و هولناک» خواهد بود.

انصارالله: دستی که به یمن تجاوز کند، قطع می‌شود/ به ترور شهید هنیه حتما پاسخ می‌دهیم

به گزارش منیبان، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره مسائل مختلف داخلی و منطقه‌ای اظهارنظر کرد.

القحوم در مصاحبه با الجزیره، درباره تحقق صلح دائم در یمن گفت: در صلح باز است. اولویت پرونده‌های انسانی، توقف تجاوز، لغو محاصره، خروج نیروهای خارجی، بازسازی، جبران خسارت‌ها و حل مشکلات اقتصادی از جمله پرداخت حقوق‌ها و تقویت اقتصاد و لغو اقدامات علیه نظام بانکی است. همچنین باید اقتصاد و منابع ملی را از نزاع‌ها و اختلافات سیاسی دور نگه داشت چرا که این‌ها دستاوردهای اقتصادی ملی و متعلق به تمام ملت یمن هستند.

او با بیان اینکه «این‌ها گام‌های اولیه برای کاهش رنج و مشکلات انسانی است که در طول ۹ سال گذشته ایجاد شده است»، توضیح داد: این مرحله نخست و یک مسئله ضروری و مهم برای حل پیامدهای تجاوز و محاصره به عنوان یک بخش از مراحل نقشه راه تحقق صلح است و این مسئله عاملی برای به حرکت درآوردن چرخه صلح و ثبات برای یمن، منطقه و کشورهای همجوار همراه با توجه به منافع مشترک و ایجاد روابط برابر و حل مشکلات با گفتگوهای سیاسی است. این مسئله جسارت و اقدامی جدی بدون تعلل یا حیله‌گری را می‌طلبد. این‌ها حقوقی است که از آن کوتاه نمی‌آییم.

این مقام انصارالله با تاکید بر این نکته که «حاکمیت، استقلال و وحدت ملی یمن پرونده‌هایی هستند که کوتاه آمدن از آن به هیچ وجه ممکن نیست»، به شبکه قطری گفت: هیچ جایی برای تاکتیک سیاسی یا به دست آوردن زمان برای تغییر فضای بین‌المللی یا منتظر بودن برای نتایج انتخابات آمریکا جهت تغییر مواضع و رویکردهای صلح و تحقق آن در یمن وجود ندارد. انتظار برای این مسئله یک شرط بندی اشتباه است. کسی که به چنین چیزی فکر می‌کند باید ببیند در طول ۹ سال تجاوز به یمن چه اتفاقی افتاد. یمن یک کشور است و رهبر و مردم و موضع ملی ثابتی دارد که حوادث و فضای سیاسی بین‌المللی آن را تغییر نمی‌دهد. صلح خواسته تمام یمنی‌هاست.

او درباره توافق برای کاهش تنش اقتصادی در یمن نیز گفت: توافق اقتصادی که با عربستان صورت گرفت یک گام مثبت است و ما منتظر اجرای آن هستیم. این اقدام باید بدون تاخیر اجرا شود. پرونده اقتصادی ربطی به پرونده سیاسی ندارد. اجرای این توافق منفعتی برای تمام ملت یمن و کشورهای همجوار است.

مقام یمنی درباره توافق راه‌اندازی پروازهای هوایی از فرودگاه صنعا به قاهره و هند و دلیل تاخیر آن گفت: بله توافقی در این باره وجود دارد اما کارشکنی واضح و عمدی برای به تاخیر انداختن اجرای این توافق با نظارت سازمان ملل و استقبال بین‌المللی و منطقه‌ای وجود دارد. این کارشکنی به نفع آن‌ها نیست. این‌ها حقوق ملت یمن است و اجرای آن یک نیاز ضروری برای کاهش رنج و مشکلات مردم است. وعده‌هایی برای اجرای این توافق وجود دارد و ما امیدواریم که محقق شود وگرنه کشورهای چهار جانبه مسئولیت آن را بر عهده خواهند داشت و تبعات پافشاری بر کارشکنی و نادیده گرفتن حقوق ملت یمن به نفع آنها نیست.

القحوم درباره پرونده صادرات نفت یمن گفت: این یکی از پرونده‌های حیاتی است به ویژه اینکه پرونده‌های ملی و منابع ملی که حق تمام ملت یمن هستند باید از پرونده‌های سیاسی دور نگه داشته شوند و راه‌حلی برای آن ایجاد شود. به ویژه اینکه گام اولیه و ضروری برای تحقق صلح است.

او درباره پاسخ صنعا به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در اظهارات اخیر خود گفت که پاسخ به ترور شهید هنیه حتما اتفاق خواهد افتاد. شهید هنیه یک رهبر فلسطینی و نماینده این امت است و همه باید به ترور وی توسط صهیونیست‌های جنایتکار پاسخ بدهند، به ویژه اینکه یمن موضع آشکار و واضحی در حمایت از نوار غزه و ملت مظلوم آن دارد. عملیات نظامی بزرگ و استراتژیک یمن تا زمان توقف تجاوز علیه غزه و لغو محاصره آن ادامه دارد و این موضع ثابتی است که هرگز تغییر نخواهد کرد اما درباره چگونگی پاسخ و ماهیت آن این مسئله به رهبری و وزارت دفاع برمی‌گردد و آن‌ها مشخص می‌کنند که چگونه، کی و کجا پاسخ بدهند اما این پاسخ حتما اتفاق خواهد افتاد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله درباره پاسخ یمن به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به استان الحدیده گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به استان الحدیده یک تجاوز جنایتکارانه بود که مراکز غیرنظامی را هدف قرار داد و به زیرساخت آسیب زد. این یک خط قرمز و نقض حاکمیت یمن است و ثابت می‌کند که جنگ اقتصادی علیه ملت یمن یک جنگ آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی است. دستی که این تجاوز را انجام داده قطع خواهد شد و پاسخ به آن حتمی خواهد بود. پاسخ به تجاوز اسرائیل طوری انجام خواهد شد که انتظار آن را نخواهد داشت. این پاسخ دردناک، کوبنده و هولناک خواهد بود.

القحوم افزود: عملیات نظامی یمن در حمایت از فلسطین تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره آن ادامه خواهد داشت. این عملیات اکنون در مرحله پنجم خود است و با هدف قرار دادن تل‌آویو معادله جدیدی را ثابت کرد مبنی بر اینکه تل‌آویو دیگر امن نیست. این یک معادله راهبردی، مهم، کارآمد و تاثیرگذار است و توازن قدرت و قواعد درگیری را دگرگون کرد. همچنین این عملیات کابوس آزاردهنده‌ای برای رژیم صهیونیستی است؛ رژیمی که بی‌تردید نابود خواهد شد. این عملیات رهبران جنایتکار آن را سردرگم کرد و ضعف و شکنندگی سامانه‌های دفاعی آن را آشکار و ثابت کرد که دست برتر از آن یمن است به ویژه با افزایش توانایی‌های نظامی و صنایع جنگی یمن که سلاح‌ها و تجهیزات نظامی پیشرفته و استراتژیکی دارد که یمن را در مصاف کشورهای ابرقدرت قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 229126 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها