پهپاد چینی در قلب ارتش آمریکا!+جزییات

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که به ارتش این کشور اجازه داده است از دو پهباد چینی استفاده کند.

پهپاد چینی در قلب ارتش آمریکا!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از پایگاه خبری «راشا تودی»، این اقدام پنتاگون در حالی صورت گرفته که سالهاست وزارت دفاع آمریکا مدعی می باشد که چین با استفاده از پهبادهایش از این کشور جاسوسی می کند و در چند سال گذشته مانع بکارگیری هواپیمای بدون سرنشین ساخت چین در آمریکا شده است.

برپایه این گزارش، این دو پهباد چینی که از سوی پنتاگون با بکارگیری آنها در ارتش آمریکا موافقت شده، ساخت شرکت «دا جیانگ اینوویشن» است که نهادی پیشرو در زمینه ساخت پرنده بدون سرنشین در جهان به شمار می‌آید.

تقریبا ۸۰ درصد از پهبادهای مورد استفاده در آمریکا و کانادا در کشور چین ساخته شده است.

ارتش آمریکا تاکنون چندین مرتبه به پهباد های ساخت چین مشکوک شده و از سال ۲۰۱۷ میلادی استفاده از آنها را متوقف کرد.

در سال ۲۰۱۹ نیز وزارت امنیت داخلی آمریکا در خصوص بکارگیری پهبادهای ساخت چین هشدار داده بود،  پس از این هشدارها، پنتاگون استفاده از پهبادهای ساخت شرکت «دا جیانگ اینوویشن» را متوقف کرد و این شرکت را در فهرست سیاه خود قرار داد.

این در حالیست که به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، چین با فروش پهپادهای مجهز و ارزان قیمت خود بازار فروش این پرنده بدون سرنشین در منطقه خاورمیانه را از نفوذ و کنترل آمریکا خارج کرده است. استفاده از پهپادهای چینی در کشورهای خاورمیانه به‌خصوص در کشورهایی مانند اردن، عراق، عربستان و امارات به وفور مشاهده می‌شود.

چین با ارائه پهپادهای بسیار مجهز با قیمت‌های ارزان و بدون در نظر گرفتن شرایط سیاسی روابط کشورهای خاورمیانه با آمریکا روز به‌روز به فروش پهبادهای خود به این منطقه ادامه می‌دهد.

پیش از این نیز رسانه آسوشیتد پرس طی گزارشی عنوان کرد، کشورهای خاورمیانه دیگر تمایلی برای خرید پهپادهای آمریکایی ندارند و در این میان شرکت‌های چینی توانسته‌اند به‌خوبی بازار فروش پهپاد در این منطقه را که جایگاه ویژه‌ای در منافع امنیتی آمریکا دارد به کنترل خود درآورد.


ت ت
کدخبر: 23426 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها