غضب نکونام به این بازیکن رسید؛ مدافع استقلال: با فرهاد مجیدی فصل رویایی را سپری کردم

گلایه مدافع استقلال بابت نحوه کنارگذاشتنش از تیم سوژه گفتگوی رسانه ای شد به طوری که وی در این رابطه به توطئه کادرفنی برای کنارگذاشتنش اشاره کرد.

غضب نکونام به این بازیکن رسید؛ مدافع استقلال: با فرهاد مجیدی فصل رویایی را سپری کردم

به گزارش منیبان؛ مدافعی که توسط جواد نکونام، سرمربی استقلال از این تیم کنار گذاشته شد معتقد است که «کادر فنی استقلال مقرر کرده بود که خیلی کم از من در ترکیب استفاده کند.جعفر سلمانی، مدافع فصل گذشته استقلال در گفت‌وگویی از سه فصل حضور خود در این تیم می‌گوید. 

به عنوان بازیکنی که سه فصل در استقلال حضور داشتی و در سال قهرمانی استقلال، یکی از مهره‌های اصلی فرهاد مجیدی بودی، آیا نحوه جدایی خود و رفتار باشگاه درست بود؟

به‌عنوان کسی که با نظر آقا فرهاد مجیدی از پرتغال به استقلال نقل مکان کردم، فصل رویایی و بسیار خاطره‌انگیزی را با آبی‌های محبوب پایتخت سپری کردم و یکی از بهترین فصل های فوتبالی خودم را پشت سر گذاشتم، زیرا فرهاد مجیدی به شکلی بسیار حرفه‌ای با ما کار می‌کرد و می‌دانست از هر بازیکن چگونه بازی بگیرد و در نهایت با هدایت فرهاد مجیدی یکی از نوادر نتایج تاریخ استقلال را بدون باخت رقم زدیم و بعد از سال‌ها قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور شدیم. درسال دوم، ساپینتو جای مجیدی هدایت استقلال را بر عهده گرفت. این مربی که در باطن مهربان و خوش برخورد و در ظاهر عصبی و اخمو بود نیز به من اعتماد و باور ویژه‌ای داشت. من هر چه در توان داشتم در زمین پیاده کردم و فصل خوبی را نیز پشت سر نهادم. ساپینتو استقلال را تا یک قدمی قهرمانی رساند و من بهترین بازی‌هایم را برای استقلال و او در زمین انجام دادم، اما مسائلی دست به دست هم داد تا استقلال نتواند به آنچه استحقاقش را داشت، دست یابد. اما درسال سوم متاسفانه شرایط آن چنان که می‌خواستم پیش نرفت و علی‌رغم آمادگی فراوانی که داشتم از طرف کادرفنی استقلال کم‌تر به بازی گرفته می‌شدم و هرگاه نیز وارد زمین می‌شدم، همه انرژی و توانم را در زمین می‌گذاشتم تا بازیکن مفید و مسئولیت‌پذیری برای استقلال و هواداران میلیونی‌اش باشم. ما در فصل گذشته می‌توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم، اما متاسفانه حواشی درون باشگاه و تمرکز نداشتن بر روی بازی‌های خود و پرداختن به مسائلی که نیازی نبود تا به آن‌ها توجه شود، سبب شد که قهرمانی را دو دستی تقدیم رقیب دیرینه خود کنیم. متاسفانه رفتار کادرفنی و مدیریت باشگاه در نحوه جدایی‌ام جالب نبود و من انتظار احترام بیش‌تری را از سوی آن‌ها داشتم، اما من به‌ عنوان یک استقلالی برای تیم محبوب استقلال آرزوی موفقیت دارم.

با وجود گل‌های حساسی که زدی و عملکرد قابل قبولی که داشتی همیشه تحت فشار زیادی بودید. این فشار زیاد با وجود عملکردی که داشتی به چه خاطر بود؟ آیا دست پشت پرده‌ای وجود داشت؟

بله با شما موافقم من با تمام توان درخدمت کادرفنی و استقلال و هوادارانش بودم. فشار روانی همیشه روی بازیکنان استقلال و پرسپولیس و یکی دو تیم مدعی دیگر وجود دارد، اما ما همیشه با این فشارها کنارمی‌آمدیم، چون می‌دانستیم در چه تیمی بازی می‌کنیم. هرگاه وارد زمین می‌شدیم، حتی اگر چند دقیقه‌ای بازی به ما هم می‌رسید، با توان مضاعفی در زمین ظاهر می‌شدیم، اما پس از بازی مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتیم و همین مورد، انگیزه‌ها را گاها از ما می‌گرفت، اما من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و همیشه آماده بازی کردن بودم، اما کادرفنی مقرر کرده بود که بسیار کم از من در ترکیب استفاده کند، این درحالی است که من می‌توانم در چند پست به راحتی بازی کنم و این ویژگی را از دوران نوجوانی داشتم، ولی کادرفنی بیش‌تر روی ۱۳ تا ۱۴ نفر نظر داشت، اما من به تصمیمات آن‌ها احترام می گذارم، به هرحال هر مربی تفکرات خودش را دارد و خودش نیز مسئولیت تصمیماتش را می‌گیرد. اما من در فصل گذشته یکی از بدترین فصول فوتبالی‌ام‌ را سپری کردم، زیرا هم آماده بودم و هم می‌توانستم بیش‌تر به استقلال کمک کنم، اما در نهایت این مربی است که تصمیم می‌گیرد. دست‌های پشت پرده را نمی‌دانم، اما همه می‌دانند که من بدون حواشی و دور از رسانه‌ها فقط به دنبال فوتبال بازی کردن هستم و تمام تمرکزم را روی کارم گذاشته‌ام و خواهم گذاشت، زیرا این یکی از آیتم‌های بازیکنان حرفه‌ای فوتبال است. چون من از شهرستانی(شادگان) می‌آیم که بچه‌هایش از دوران کودکی با سختی و محرومیت بزرگ شده‌اند و هرگاه به هر دلیلی به زمین می‌خورند، قوی‌تر بلند می‌شوند، با مشکلات و دشواری‌ها و نامردی‌ها می‌جنگم و مطمئن باشید، مجددا جعفر سلمانی جدیدتری را در میادین فوتبال خواهیم دید. البته این را بگویم تا ابد مدیون استقلال و حمایت هواداران استقلال هستم و محبت‌شان را فراموش نمیکنم.

قهرمانی لیگ برتر و سوپرجام عناوینی بود که با استقلال به دست آوردی. به نظرت به حقت در استقلال از نظر شخصی رسیدی؟

بله من با استقلال به قهرمانی لیگ برتر و سوپر جام رسیدم، هر دو را مدیون هواداران و آقا فرهاد مجیدی و دستیاران این مربی باشخصیت و البته تلاش تمامی بچه‌های تیم هستم و شیرینی خاصی به همراه داشت. لذت قهرمانی، تمام فشارها، خستگی‌ها و سختی‌ها را از تن بازیکنان و تمامی عوامل باشگاه، به‌ویژه هواداران عاشق آبی خارج می‌کند. بهترین لحظات زندگی فوتبالی‌ام را با آن دو قهرمانی سپری کردم و امیدوارم این حس همیشه همراه هواداران تیم محبوبم استقلال باشد، کسانی که مالک اصلی باشگاه هستند و هرچه ما داریم از این هواداران و پیشکسوتانی است که در سرما و گرما و در غم و شادی بازیکنان شریک هستند. دوست داشتم با استقلال به قهرمانی درآسیا برسم که هم اکنون متاسفانه قسمت نشد. اما برای تیم محبوبم این را از اعماق قلب آرزومندم.

فصل نقل و انتقالات ایران تمام شد اما به تیمی در لیگ برتر ایران منتقل نشدی. برنامه‌ات برای آینده حرفه‌ای‌ات چیست؟

من چند پیشنهاد خوب از داخل و خارج از کشور دارم، اما ترجیح می‌دهم که فوتبالم را در خارج دنبال کنم. ببنیم سرنوشت برای ما چه چیزی رقم زده است. ان‌شاءالله روزی برسد که مجددا از مسیر لژیونر شدن، دوباره پیراهن مقدس تیم ملی کشورم را بر تن کنم تا به فوتبال ملی کشورم، ادای دین کنم.

کوین یامگا هم به نساجی رفت؛ قبول دارید برخورد خوبی هم با او صورت نگرفت؟

کوین بازیکن حرفه‌ای است و دیدید با وجود آسیب دیدگی که برایش به وجود آمد باز هم دست از تلاش بر نداشت و این می‌تواند یک الگو برای بازیکنان جوانی باشد که می‌خواهند در فوتبال رشد کنند. یامگا نشان داد اگر کادر فنی هم علیه‌ات باشند اگر انگیزه داشته باشی می‌توانی به اهدافت برسی. من و یامگا بهترین دوست برای هم بودیم و خیلی خوشحالم که به زمین فوتبال برگشت.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 237289 تاریخ انتشار
منبع ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها