افغانستان درخواست کمک خود را مطرح کرد+جزییات

هم زمان با اوج گیری موج سوم کرونا در افغانستان و ثبت بیشترین مرگ و میر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور ، دولت افغانستان ضمن تعطیلی برخی نهادهای دولتی از کشورهای همسایه خواستار کمک و همکاری شد.

افغانستان درخواست کمک خود را مطرح کرد+جزییات

به گزارش منیبان، "دستگیر نظری"  سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد  که در حال حاضر کمبود اکسیژن جدی‌ترین چالش در افغانستان است و تلاش می‌ شود که اکسیژن مورد نیاز مراکز پزشکی تامین شود زیرا بیشترین افراد مراجعه کننده به اکسیژن نیاز دارند.

وزارت خارجه افغانستان هم از کشورهای همسایه خواستار کمک‌های فوری و تجهیزات بهداشتی از جمله اکسیژن شده است.

محمدحنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان از سفیران و کنسولگری‌های این کشور در کشورهای منطقه خواسته که برای جلب کمک‌های بهداشتی تلاش کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار کرونایی در افغانستان جان باخته و یکهزار و ۲۷۳ تن دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده اند که با این حساب شمار مبتلایان در افغانستان به مرز ۸۰ هزار نفر نزدیک شده است.

دولت افغانستان هفته گذشته مدارس و دانشگاه های این کشور را برای دو هفته تعطیل اعلام کرد و همچنین مسدود کردن سالن های عروسی و ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد.

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات عمومی افغانستان اعلام کرد که بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت ، برای جلوگیری از گسترش موج سوم کرونا و رعایت بیشتر تدابیر مراقبتی، آن دسته از کارمندان که در مقابل بیماری کرونا آسیب پذیر گزارش شده اند بویژه افرادی که سن آنها از ۵۵ سال بیشتر است از حضور در محل کار معاف هستند.

آماری که وزارت بهداشت افغانستان روزانه از افراد مبتلا و جان باختگان بر اثر بیماری کرونا منتشر می کند، فقط براساس مراجعاتی است که در بیمارستان های دولتی ثبت می  شود  و این در حالی است که آمار همه مبتلایان به این بیماری و جان باختگان بر اثر آن قطعا بیشتر از آمار رسمی است.

«بسم الله مقامی» در داروخانه «فرملی» در غرب کابل به خبرنگار ایرنا گفت که بدون استثنا ویروس کرونا این روزها وارد هر خانه در کابل شده و مراجعه برای تهیه دارو بشدت افزایش یافته است.

براساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان  موجه سوم کرونا در ۲۰ استان این کشور نزدیک به نقطه اوج خود است و افراد مراجعه کننده به بیمارستان ها نسبت به سال گذشته ۵ تا ۷ برابر بیشتر شده است.


ت ت
کدخبر: 23752 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها