خبرنگار:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اصلاح قانون معادن از مجلس یازدهم در دستورکار است| به پیمانکار معدن معدنجو قبلا تذکر داده شده بود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: اصلاح قانون معادن که در مجلس یازدهم هم در کمیسیون صنایع و معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفت همچنان دغدغه ما است و این بررسی تا تصویب نهایی جزو کارهای ما در این مجلس خواهد بود.

اصلاح قانون معادن از مجلس یازدهم در دستورکار است| به پیمانکار معدن معدنجو قبلا تذکر داده شده بود

عزت‌الله حبیب‌ زاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در خصوص حادثه تلخ معدن در طبس که تاکنون منجر به فوت 49 نفر از معدن‌کاران شده است، به خبرنگار منیبان گفت: در ابتدا باید این اتفاق تلخ را به خانواده‌هایی که عزیزشان را از دست دادند تسلیت بگویم و مردم بدانند که مجلس به جد به موضوع ورود پیدا کرده است تا ابعاد آن کاملاً شفاف شود.

او افزود: مجلس بلافاصله پس از این اتفاق ناگوار کمیته‌ای را تشکیل داد و اکیپی که در راس آن علیزاده رییس کمیسیون صنایع و معادن و نیکزاد نایب‌ رییس مجلس بود به منطقه فرستادند و پس از بازدید موضوع مرتباً در حال بررسی است.

نماینده جلفا و مرند تصریح کرد: در معدنی که این اتفاق افتاد از قبل مشکلاتی وجود داشت و به پیمانکار آن تذکراتی داده شده بود. به نوعی برخی استانداردها و بروزرسانی‌ها انجام نشده بود. به هر حال تحریم‌ها بر ما اثر منفی گذاشته است ولی پیمانکار می‌توانست با اصلاح برخی از مشکلاتی که یادآور شده بودند از شکل‌گیری این حادثه تلخ تا حد قابل ملاحظه‌ای جلوگیری می‌کرد.

حبیب‌زاده اظهار کرد: ایران یک کشور معدن‌ خیز است از این‌ رو باید نظارت و بازرسی‌ها دقیق باشد. حوادث معدنی که هرازگاهی در کشور اتفاق می‌افتد ریشه در عدم‌ مدیریت‌ها دارد. این حادثه تلخ تلنگری بود که مجلس و دستگاه‌های ذیربط بیش از پیش برای ایمن‌سازی و سامان‌دهی مدیریت معادن وارد عمل شوند.

او یادآور شد: کار در معدن سخت‌ترین کار است. ما در مجلس دوازدهم تلاش خواهیم کرد تا حق معدن‌کاران را به آن‌ها بدهیم. این عزیزان علیرغم سختی کاری که دارند اما حقوق و مزایای پایینی دریافت می‌کنند که این روند اصلاً قابل دفاع نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: اصلاح قانون معادن که در مجلس یازدهم هم در کمیسیون صنایع و معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفت همچنان دغدغه ما است و این بررسی تا تصویب نهایی جزو کارهای ما در این مجلس خواهد بود. امیدوارم این کار بزرگ به لطف و مدد دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم انجام شود چون این‌دست کارها اولویت مجلس و البته مطالبه مردم است.


ت ت
کدخبر: 238900 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها