نماینده مجلس خطاب به رئیس کل بانک مرکزی: کتاب ریچارد جیمز را مطالعه کرده‌اید؟

نماینده مجلس خطاب به رئیس کل بانک مرکزی گفت: آیا جنابعالی این کتاب ریچارد جیمز که نویسنده جنگ‌های ارزی هست را مطالعه کرده‌اید؟ ایشان ادعا می‌کند ما ظرف ۴۸ ساعت تصمیم گرفتیم که ارزش پول ایران را کاهش دهیم و ۴۰ درصد هم انجام دادیم.

نماینده مجلس خطاب به رئیس کل بانک مرکزی: کتاب ریچارد جیمز را مطالعه کرده‌اید؟

به گزارش منیبان، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در تذکری به رئیس بانک مرکزی عنوان کرد: آقای فرزین ما از زحمات جنابعالی تشکر می‌کنیم ولی بالاخره بحث کشور و مسائل اساسی مردم مطرح است. آیا جنابعالی این کتاب ریچارد جیمز که نویسنده جنگ‌های ارزی هست را مطالعه کرده‌اید؟ ایشان ادعا می‌کند ما ظرف ۴۸ ساعت تصمیم گرفتیم که ارزش پول ایران را کاهش دهیم و ۴۰ درصد هم انجام دادیم. یعنی در واقع یک جنگ اقتصادی علیه ایران راه افتاده است. خب خود جنابعالی می‌دانید که آمریکایی‌ها از ارز به عنوان یک سلاح موثر دارند استفاده می‌کنند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: آنها برای این موضوع ستاد راهبری جنگی تشکیل دادند. ستاد و فرمانده دارند و وزارت خزانه‌داری آنان در این بحث وارد شده است.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: سوال دوم من این موضوع است که سال‌های قبل هم حضرت آقا فرمودند که قرارگاهی باید تشکیل شود برای  موضوع جنگ ارزی و شبانه روزی دایر باشد. آیا ما قرارگاهی برای مقابله با جنگ ارزی که آنها ایجاد کردند داریم یا نداریم؟ اگر داریم فعال تصمیم‌گیری می‌کند یا نمی‌کند؟ خود جنابعالی می‌دانید در نرخ ارز مهمترین مولفه‌ها علاوه بر بحث جنگ ارزی مسائل مربوط به حجم و ترکیب مراودات بین‌المللی است. این موارد در زندگی مردم اثر می‌گذارد. بحث دیگرش بحث تورم هست. خب ما در سیاست‌های برنامه هفتم داریم که بایستی نرخ تورم کاهش پیدا کند؟ آیا فکر نمی‌کنید که آمریکا نرخ سود بانکی یک تا پنج درصد دارد اما در ایران ۳۰ درصد است؟ آیا این نرخ شرعی است؟

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 239198 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها