صدها عضو جرائم سازمان یافته در عملیات پلیس استرالیا بازداشت شدند

پلیس استرالیا اعلام کرد در جریان یک عملیات گسترده مشترک با پلیس آمریکا با هدف نابودی شبکه‌های جرایم سازمان یافته، صدها نفر در ۱۸ کشور بازداشت شدند.

صدها عضو جرائم سازمان یافته در عملیات پلیس استرالیا بازداشت شدند

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری استرالیا "اِی اِی"، مقامات استرالیایی اعلام کردند با کمک پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا موفق شدند شمار زیادی از اعضای باندهای تبهکاری را در پیوند با تجارت جهانی مواد مخدر در استرالیا، آسیا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه به دام بیفکنند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که این عملیات «ضربه سنگینی به شبکه‌های جرایم سازمان یافته نه فقط در این کشور، بلکه در سراسر جهان» وارد کرده است.

وی به خبرنگاران در سیدنی گفت: «این یک لحظه مهم در تاریخ اجرای قانون استرالیاست.»

ریس کرشاو، کمیسر پلیس فدرال استرالیا گفت که حملات پلیس در ۱۸ کشور بازداشت صدها مظنون را در پی داشته است. 

این اقدام که عملیات «ایرون ساید» لقب گرفته، براساس همکاری نیروهای انتظامی ۱۸ کشور جهان، مانند ایالات متحده، کشورهای اروپایی، استرالیا و نیوزیلند انجام گرفت.

به گفته مقامات پلیس نیوزیلند و استرالیا، «اف‌بی‌آی» از طریق یک برنامه رمزگذاری‌شده به نام «آنوم» مظنونین را به دام انداخت.

ماموران به منابع وسیعی از اطلاعات هنگام نظارت بر این اپلیکیشن  درباره تجارت جهانی غیرقانونی  مواد مخدر در آسیا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه  و استرالیا  و ۲۰ نقشه قتل دست یافتند. 

مقامات استرالیایی روز سه شنبه در سیدنی اعلام کردند ۲۲۴ نفر روز گذشته با ۵۲۶ اتهام دستگیر شدند.

در حمله گسترده پلیس که بیش از ۴ هزار افسر پلیس فدرال و محلی حضور داشتند بیش از ۴ تن مواد مخدر، ۱۰۰ قبضه سلاح و ۳۵ میلیون دلار پول نقد ضبط شد.

همچنین در نیوزیلند نیز ۳۵ نفر در جریان این عملیات دستگیر شدند.


ت ت
کدخبر: 24050 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها