انتقاد عضو شورای شهر از نحوه صدور کارت منزلت بازنشستگان و سالمندان

«نباید شاهد این موضوع باشیم که یک فرد سالمند که محدودیت‌های جسمی و فیزیکی دارند در مراحل گرفتن کارت منزلت با مشکل مواجه و ضروری است، شأن و منزلت افرادی که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند رعایت شود.»

انتقاد عضو شورای شهر از نحوه صدور کارت منزلت بازنشستگان و سالمندان

به گزارش منیبان؛مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: مراحل احراز هویت و دریافت کارت منزلت برای شهروندان مشمول خدمات این کارت ها باید تسهیل شود، چرا که مسیر دریافت خدمات اقشار خاص برای یک شخص بازنشسته و یا سالمند نباید با سختی همراه باشد، به همین دلیل از شهرداری تهران می خواهیم که توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

 پیرهادی با بیان اینکه در دوره جدید شهرداری تهران تصمیم بر این گرفته شد تا خدمات کارت منزلت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر به سالمندان ارائه شود، به «اطلاعات آنلاین» گفت: در این مدت تعداد ۱۷۵ هزار و ۴۹ نفر از شهروندان کارت منزلت خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه های شهرداری قرار بر این بود که مراحل احزار هویت به صورت کامل الکترونیک انجام شود، اظهار کرد: برای رفاه حال سالمندان، الکترونیکی شدن کامل احراز هویت متقاضیان دریافت کارت منزلت با هماهنگی سازمان های دیگر باید تسریع و تسهیل شود، امیدواریم در ماه های آینده شاهد تحول جدی در این موضوع باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر خاطرنشان کرد: علاوه بر این از طرح های جدید شهرداری تهران برای افزایش خدمات کارت های منزلت هم استقبال می کنیم اما در حال حاضر این کارت ها با همان خدمات قبلی برای سالمندان صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه نمی توان تنها برای خدمات رسانی به سالمندان و اقشار خاص به این کارت ها اکتفا کرد افزود: شایسته است شهرداری تهران خدمات دیگری هم به عنوان مکمل کارت های منزلت در اختیار این قشر از جامعه قرار دهد، برای مثال در حال حاضر بسیاری از معابر شهر تهران ، برای تردد راحت و بدون دغدغه سالمندان مناسب سازی نشده است، باید شرایط و برنامه دوران سالمندی سلامت را برای این قشر از جامعه در شهر تهران داشته باشیم.

پیرهادی در پاسخ به این پرسش که این روزها مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر به دلیل قرار گرفتن در طبقات ساختمان های گوناگون برای سالمندان با مشکلاتی مواجه است، گفت: این موضوع ناپسند است و دراینگونه موارد باید شهرداری تهران نسبت به اصلاح آن اقدام کند، نباید شاهد این موضوع باشیم که یک فرد سالمند که محدودیت های جسمی و فیزیکی دارد در مراحل گرفتن کارت منزلت با مشکل مواجه شود، به عبارتی باید شأن و منزلت افرادی که از این کارت‌ها استفاده می کنند رعایت شود.

وی با بیان اینکه پیش از این خدمات کارت منزلت در ۱۰ ایستگاه مترو ارائه می شد و شهروندان راضی بودند، اظهار داشت: اکنون تنها در چند ایستگاه، خدمات کارت منزلت ارائه می شود و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده است، دریافت کارت‌ منزلت نباید پروسه سختی برای سالمندان داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 240623 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین