ارنج متفاوت ایران مقابل قطر/ بیرو و شجاع کولاک می کنند

ترکیب تیم ملی ایران برای بازی با قطر در مقایسه با مصاف قبلی دو تیم دچار تغییرات قابل تامل شده است.

ارنج متفاوت ایران مقابل قطر/ بیرو و شجاع کولاک می کنند
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان، تیم ملی فوتبال ایران باید در چهارمین هفته مرحله انتخابی جام جهانی 2026 با قطر دیدار کند. دیداری که در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد و شاگردان امیر قلعه‌نویی با هدفی جز برد وارد زمین نخواهند شد چرا که می‌خواهند با پیروزی در این بازی به اصطلاح خانگی مسیر صعود خود را هموار کنند. آن هم در شرایطی که این بازی می‌تواند نوعی چاشنی انتقامی برای ملی پوشان ایران به همراه داشته باشد چرا که نیمه نهایی جام ملت‌ها و ناکامی در رسیدن به فینال از یاد هیچکس نرفته است.

با این حال جالب اینجاست که اسکواد تیم ملی در مقایسه با آن بازی دچار تغییر و تحولات جدی شده است. رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان و احسان حاج صفی به این اردو دعوت نشده‌اند، امید ابراهیمی با بازی ملی خداحافظی کرده و سامان قدوس هم به دلیل کارت زردی که در بازی با ازبکستان گرفته، مصاف با قطر را از دست داده تا امیر قلعه‌نویی تیمش را تقریبا با ترکیب کاملا متفاوت نسبت به تقابل قبلی دو تیم راهی زمین کند.

 دروازه‌بان، همان همیشگی

بدون شک گزینه اول کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دروازه‌بان علیرضا بیرانوند است. او سال‌ها است که گلر اول فوتبال ایران است و برای دیداری با این حساسیت و اهمیت انتخاب کسی جز او از سوی کادر فنی محال است.

شجاع خلیل‌زاده تنها بازمانده خط دفاع ایران از مصاف قبلی با قطر است. او برای دومین بازی متوالی با علی نعمتی زوج قلب دفاع را تشکیل خواهد داد اما انتخاب نفرات کناری کمی چالش برانگیز است. دفاع راست باید اکرم عفیف را مهار کند و احتمالا قلعه‌نویی بخواهد این ماموریت بزرگ را به آریا یوسفی جوان واگذار کند. یکی از احتمالات هم استفاده از محمد دانشگر در این پست است.

در خط هافبک سعید عزت‌اللهی قطعا در زمین حضور خواهد داشت. در کنار او نیز با توجه به عملکرد محبی در بازی با ازبکستان احتمالا از مهدی قایدی استفاده شود.

با این حال یک تغییر در خط هافبک قطعی است و آن هم انتخاب جانشین سامان قدوس است. در این خصوص فرصتی فراهم شده تا کادر فنی تیم ملی نگاهی ویژه‌تر به جوان‌ترهایی مثل محمدجواد حسین‌نژاد و امیرحسین حسین‌زاده داشته باشد. البته که گزینه‌های دیگری مثل امید نورافکن و محمد قربانی هم هستند که با توجه به محرومیت صالح حردانی اگر در پست دیگری به کار گرفته نشوند، می‌توانند جای خالی قدوس را پر کنند.

علیرضا جهانبخش هم نمایش چندان خوبی مقابل ازبکستان نداشت اما بعید است که به نیمکت‌نشینی او منجر شود ولی اگر کادر فنی چنین نظری داشته باشد، قطعا علی قلی‌زاده وارد ترکیب اصلی خواهد شد.

اگر صلاحدید کادر فنی به تک مهاجم باشد طبیعتا از مهدی طارمی استفاده خواهند کرد اما در صورتی که بنا به استفاده از خط حمله زهردارتر باشد سردار آزمون اصلی‌ترین گزینه برای حضور در ترکیب است. خصوصا که او با شرایط ورزشگاه تیم باشگاهی خود کاملا آشناست و در بازی قبلی هم موفق شد خیلی زود دروازه قطر را باز کند.

بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت بازی، استفاده از باتجربه‌ترها در اولویت کادر فنی ایران باشد که در این صورت ترکیب تیم ملی مقابل قطر اینطور پیش‌بینی می‌شود:

علیرضا بیرانوند، آریا یوسفی، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، مهدی قایدی (محمد محبی)، علیرضا جهانبخش (علی قلی‌زاده)، سردار آزمون و مهدی طارمی.


ت ت
کدخبر: 241853 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها