احضار سفیر مجارستان به وزارت امور خارجه از سوی مجید تخت روانچی

به‌ دنبال اقدام روز گذشته اتحادیه اروپا در اعلام تحریم‌های جدید علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، سفیر مجارستان در تهران در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا از سوی مجید تخت روانچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه احضار شد.

احضار سفیر مجارستان به وزارت امور خارجه از سوی مجید تخت روانچی
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان، به‌ دنبال اقدام روز گذشته اتحادیه اروپا در اعلام تحریم‌های جدید علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، سفیر مجارستان در تهران در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا از سوی مجید تخت روانچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست ضمن اعلام اعتراض شدید  ایران نسبت به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا، تاکید شد توسل به شیوه های غیرقانونی و قهرآمیز همچون تحریم علیه ایران به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و راه به جایی نخواهد برد. 

در این جلسه تاکید شد همکاری‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها قانونی و  در جهت حراست از منافع و امنیت ملی ایران است و موضوعی نیست که اجازه داده شود طرف‌های ثالث در آن دخالت کنند. 

در پایان این جلسه به نماینده اتحادیه اروپا توصیه شد کشورهای عضو اتحادیه در دام محافل ضدایرانی بویژه رژیم آپارتاید صهیونیستی نیفتند و منافع و روابط دیرینه خود با ایران را فدای اغراض  دشمنان روابط ایران و اروپا نکنند.


ت ت
کدخبر: 242068 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها