واکنش پیمان جبلی به اظهارات کارشناسان در صداوسیما: اگر اظهارات خلاف و یا نادرستی مطرح شد دستگاه قضایی ورود کند/ انتقادات امیر قلعه نوعی را پیگیری خواهم کرد

رئیس سازمان صداوسیما گفت: اینکه برخی کارشناسان در آنتن زنده حرف های نادرستی می زنند این مسئولیت متوجه خود آنها است ما به لحاظ عرفی، اجتماعی و اخلاقی قبل از برنامه تذکر می دهیم که مسئولیت آنتن و رعایت آنچه که بر روی آنتن زنده باید مورد توجه قرار بگیرد، بر عهده خودشان است. لذا دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید مراقبت کنند که اگر اظهارات خلاف و یا نادرستی گفته شد و نسبت‌های نادرستی هم مطرح شد، حتما دستگاه قضایی ورود کند.

واکنش پیمان جبلی به اظهارات کارشناسان در صداوسیما: اگر اظهارات خلاف و یا نادرستی مطرح شد دستگاه قضایی ورود کند/ انتقادات امیر قلعه نوعی را پیگیری خواهم کرد
پیشنهاد ویژه

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، درباره اظهارات برخی کارشناسان در صداوسیما و اظهارات اخیر مسعود اسداللهی درباره پیجرها به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: رسانه محل تبادل افکار، دیدگاه‌های متنوع و مختلف است. ما نمی توانیم خودمان را به یک دیدگاه محدود کنیم. اگر بخواهیم برنامه باور پذیر باشد و مورد پذیرش مخاطب قرار بگیرد باید دیدگاه های مختلف مطرح شود.

او در ادامه افزود: اینکه برخی کارشناسان در آنتن زنده حرف های نادرستی می زنند این مسئولیت متوجه خود آنها است ما به لحاظ عرفی، اجتماعی و اخلاقی قبل از برنامه تذکر می دهیم که مسئولیت آنتن و رعایت آنچه که بر روی آنتن زنده باید مورد توجه قرار بگیرد، بر عهده خودشان است. لذا دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید مراقبت کنند که اگر اظهارات خلاف و یا نادرستی گفته شد و نسبت‌های نادرستی هم مطرح شد، حتما دستگاه قضایی ورود کند. سوال ایجاست آیا رسانه ملی با دیدگاه های کارشناسی موافق هست یا خیر؟، باید بگویم خیر. ما منعکس کننده دیدگاه های کارشناسی در برنامه های زنده هستیم و الزاما این گونه نیست که موافق باشیم.

رئیس سازمان صداوسیما درباره انتقادات امیر قلعه نوعی به گزارشگر بازی ایران و قطر گفت: من هم این اظهارات را شنیدم. صداوسیما خود را یار دوازدهم تیم ملی می داند و وظیفه ماست که حتما در کنار تیم ملی باشیم. تیم ملی، نماد ملت ایران، مردم ایران و نماد همدلی ملت ایران است. ممکن است سوء تفاهم هایی در گزارش ها و کارشناسانی که می آیند ایجاد شود اما خدای ناکرده این طور نیست که ما قصد کمک به تیم ملی را نداریم. من هم این اظهارات را شنیدم، پیگیری کردم که اگر کارشناس در جایی صحبتی کرده است که خلاف سیاست کلی بوده، رسیدگی شود.

جبلی در پاسخ به این سوال که آیا شما بازی های فوتبال را تماشا می کنید و از گزارشگران صداوسیما راضی هستید، گفت: عموما از گزارشگران راضی هستم. ممکن است در جریان تغییر و تحولات نیروها، یک همکار کم تجربه‌ای هم باشد اما تلاش می شود، باتوجه به توجه وافری که مردم به مسابقات فوتبال دارند از افراد مسلط، کارکشته، باتجربه و منصف استفاده شود اگر نکته ای بوده باید پیگیری کنیم.

جبلی درباره حق پخش و اینکه صداوسیما با VAR همکاری نمی‌کند، گفت: قضاوت نادرستی است. ما اطلاعیه دادیم اما توجهی نشد. طبق توافق انجام شده بنا بر این بود که بخش اعظم این فناوری توسط دوربین ها و واحد سیار صداوسیما تامین شود و حتما باید صداوسیما در خرید تجهیزات VAR و هم در آزمایش کردن و تطبیق دادن با سیستم تصویربرداری دخیل باشد اما این اتفاق نیفتاد.

رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به این سوال که مشکل از کجاست، گفت: دوستانی که رفتند و سیستم جدید را خریداری کردند طبق صورتجلسه عمل نکردند یعنی صداوسیما باید امضا و تایید می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. این ملاحظات، همکاران فنی ماست که سیستم VAR با سیستم واحد سیار و دوربین ها باید انطباق داشته باشد و البته موارد و ملاحظاتی دیگری هم بود. این موارد شماره گذاری شده بود و مورد توافق بود. این ملاحظات با صداوسیما، وزارت ورزش و جوانان و نهاد ریاست جمهوری به جمع بندی رسیده شده بود اما به بخشی از بندها توجه نشد که در نهایت شاهد نابسامانی در VAR بودیم. اخیرا وزیر ورزش و جونان به بنده اطلاع دادند و قرار است به همان ملاحظات توجه شود تا انطباق با سیستم های دو طرف به شکل بهتری اتفاق بیفتد.

او درباره حق پخش نیز گفت: ما در خدمت جامعه ورزشی هستیم. حق پخش تهمتی بود که به صداوسیما زده شد. ما پیشگام بودیم تا حق پخش باشگاه ها پرداخت شود.

 جبلی در پاسخ به این سوال که آیا حق پخش چند سال اخیر به باشگاه‌ها نیز پرداخت می شود یا خیر، گفت: اگر منابع اختصاص بدهند تا ده سال گذشته را هم پرداخت می کنیم.


ت ت
کدخبر: 242285 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها