دردسری که وایرال‌شدن تصویری از سیب‌های بنفش به پا کرد

گفته می‌شود که علاقه‌مندان به میوه پس از وایرال‌ شدن تصاویری از سیب‌های بنفش در شبکه‌های اجتماعی، در جستجوی این میوه عجیب به ساسکاچوان کانادا هجوم آورده‌اند، غافل از اینکه خالق این تصاویر هوش مصنوعی بوده است.

دردسری که وایرال‌شدن تصویری از سیب‌های بنفش به پا کرد

به گزارش منیبان؛ راشل هافمایستر، باغبان در Dutch Growers در رجاینا، ساسکاچوان در مصاحبه‌ای با CTV News درباره این تصاویر گفت: «این به نظر شگفت‌انگیز می‌رسد. واقعاً سرگرم‌کننده خواهد بود. اما متأسفانه، این واقعیت ندارد.»

عکس اصلی، که توسط کاربر Unnaturalist AI در اینستاگرام بارگذاری شده، چندین سیب بنفش را نشان می‌دهد که بر روی یک تخته برش برق می‌زنند و یکی از آن‌ها به دو نیم تقسیم شده تا داخل بنفش آن نمایان شود.

این حساب، Knott’s Berry Farm یک پارک تفریحی در کالیفرنیا را به عنوان مکان جغرافیایی تگ کرده بود.

با این حال، پست Unnaturalist AI ادعا می‌کرد که سیب‌های بنفش از استان ساسکاچوان کانادا منشأ می‌گیرند، جایی که در آب و هوای سرد رشد می‌کنند و طعمی شبیه به دارچین و موز دارند.

این پست حتی ادعا کرده بود که آن‌ها یک ماده گرانبها در «سس سیب بنفش» هستند. یک خوراکی که توسط مردم بومی ساسکاچوان در جشن‌ها استفاده می‌شود.

هافمایستر گفت: ما سیب‌های زیادی داریم که در ساسکاچوان توسعه یافته‌اند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها بنفش نیستند. همه آن‌ها گوشت سفید و پوست قرمز دارند.

با وجود این فریب واضح، پست به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مانند X و فیس‌بوک محبوب شد و بینندگان شگفت‌زده به این فکر کردند که سیب‌های بنفش چه طعمی دارند و از کجا می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند.

به گفته CTV برخی حتی به ساسکاچوان سفر کردند و از تولیدکنندگان میوه در مورد این کره‌های رنگارنگ پرسیدند.

سیب بنفش

به گفته هافمایستر، در واقع، مرکز باغبانی رجاینا گزارش داده که هر بار که تصاویر گیاهی تولید شده با هوش مصنوعی ویروسی می‌شوند، تماس‌های زیادی دریافت می‌کند.

او افزود که مشتریان اغلب پس از اینکه متوجه می‌شوند که عکس‌ها جعلی بوده، کمی حس حماقت می‌گیرند که فکر می‌کردند تصاویر واقعی است.

در حالی که مهندسی دیجیتالی میوه‌ها به‌صورت آنلاین ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما نشان می‌دهد که اطلاعات نادرست زمانی که با هوش مصنوعی همراه شود، چگونه می‌تواند به سرعت گسترش یابد.

با وجود اینکه این جعل‌ها به‌طور مجازی گسترش می‌یابند، اما می‌توانند عواقب جدی در دنیای واقعی داشته باشند.

در می ۲۰۲۳، یک عکس تولید شده با هوش مصنوعی از یک انفجار جعلی در پنتاگون در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که موجب سردرگمی گسترده‌ای میان کاربران و یک فروش ناگهانی در بازار سهام ایالات متحده شد.


ت ت
کدخبر: 242449 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها