اولین سرمربی آلمانی تاریخ تیم ملی انگلیس؛ طلسم شکنی توخل در بریتانیا

توماس، توخل، سرمربی آلمانی سابق بایرن‌مونیخ و چلسی، چهارشنبه رسما به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس انتخاب شد.

اولین سرمربی آلمانی تاریخ تیم ملی انگلیس؛ طلسم شکنی توخل در بریتانیا
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ گرت ساوتگیت پس از ناکامی در فتح یورو از هدایت تیم ملی انگلیس کناره‌کیری کرد، تا پس از ۱۳ سال، یک مربی غیرانگلیسی دیگر هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده بگیرد.توماس توخل اولین سرمربی آلمانی تاریخ تیم ملی انگلیس به حساب می‌آید و قرار است در جام‌جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، هدایت سه‌شیرها را برعهده داشته باشد.

اما انتصاب او به عنوان رهبر انگلیسی‌ها، انتقادات زیادی را به همراه داشته چون انگلیس پایه‌گذار فوتبال مدرن دنیا  تلقی می‌شود و انتقادات مردم و کارشناسان از این رو است که  آن‌ها نتوانسته‌اند یک سرمربی انگلیسی را برای این پست در طول سال‌های اخیر پرورش داده باشند. تا به حال در تمام ادوار جام‌جهانی هیچ سرمربی خارجی موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده و تمام مربیان قهرمان ملیت همان کشور را داشته‌اند و باید دید آیا توخل با کوله‌باری از افتخارات، می‌توانند این طلسم را بشکند یا خیر؟ بر اساس گزارش‌ها، ادی هاو، سرمربی موفق کنونی نیوکاسل جزو گزینه‌های هدایت تیم ملی بوده اما مبلغ بالای درخواستی مدیران زاغ‌ها مانع از وقوع این انتقال شده است.همچنین گراهام پاتر، سرمربی سابق چلسی و برایتون یکی از گزینه‌ها بوده و درنهایت این عنوان را به دست نیاورده است.ضمنا کارسلی، سرمربی موقت سه‌شیرها از گزینه‌های هدایت دائمی این تیم بود که در نهایت این امر محقق نشد.شان دایچ مربی مشهور انگلیسی طی مصاحبه‌ای اذعان داشت چقدر پذیرفتن این جایگاه سخت است. او گفت خودش و عده‌ای دیگر از همکارانش، اصلا علاقه‌ای به جانشینی ساوت‌گیت نداشته‌اند.دایچ در ادامه افزود: می‌دانم بسیاری از مردم می‌خواستند یک مربی انگلیسی در راس کار قرار بگیرد اما باید به انتخاب توخل احترام بزاریم چون او کارهای بزرگی انجام داده و میزان توانایی‌اش برای همگان واضح است.

گرت کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داد اما ما همچنان نتوانستیم از جام‌جهانی ۱۹۶۶ به بعد قهرمانی کسب کنیم. البته باید بگویم قطعا جزو گزینه‌های مربیگری نبوده‌ام. استیو کوپر از دیگر کسانی بود که از این انتقادات گلایه داشت و به مربیان بریتانیایی توصیه کرد به جای شکایت از این موضوع، سطح فنی خودشان را بالاتر ببرند تا در دفعات بعدی به عنوان سرمربی انتخاب شوند. به هر جهت توخل به عنوان سرمربی بعدی انگلیسی‌ها انتخاب شده است و زمان میزان درستی این انتخاب را مشخص خواهد کرد. او کارش را به طور رسمی از اول ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد و تا آن زمان کارسلی هدایت انگلیسی‌ها را برعهده دارد.

منبع: فوتبال 360


ت ت
کدخبر: 242686 تاریخ انتشار
منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها