خبرنگار:

فعال سیاسی اصلاح طلب:

مداخله نمایندگان در عزل و نصب‌ها و مطالبه واگذاری اختیارات دولت به سایر نهادها را مترادف با هرج و مرج قلمداد می کنم/ انتخاب معاونین از اختیارات رئیس جمهور است

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مداخله نمایندگان در عزل و نصب‌ها و مطالبه واگذاری اختیارات دولت به سایر نهادها را نه تنها وفاق نمی‌دانم بلکه این‌گونه تفاسیر از آن را مترادف با هرج و مرج قلمداد می‌کنم.

مداخله نمایندگان در عزل و نصب‌ها و مطالبه واگذاری اختیارات دولت به سایر نهادها را مترادف با هرج و مرج قلمداد می کنم/ انتخاب معاونین از اختیارات رئیس جمهور است
پیشنهاد ویژه

حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌ طلب، در خصوص اظهارات جبهه پایداری علیه محمدجواد ظریف گفت:  ظریف نقش اثرگذاری در تجهیز سازمان رأی و پیروزی پزشکیان در انتخابات داشت برهمین اساس انتقام ‌گیری نمایندگان عضو جبهه پایداری در مجلس را دلیل و انگیزه اصلی مخالفین دولت می‌دانم.

او افزود: از لحاظ حقوقی از آنجا که طبق قانون اساسی انتخاب معاونین از اختیارات رئیس جمهور است قوانین عادی از قبیل قانون مورد نظر نمی‌تواند ناقض قانون اساسی باشد. البته بین حقوقدانان اختلاف نظر وجود دارد. ضمنا قوانین مصوب بلااجرا در کشور فراوان است بنابراین پیگیری این موضوع را برآمده از اهداف و مقاصد سیاسی می‌دانم.

رسولی درخصوص اهمیت وفاق ملی در کشور بیان کرد:  عملیاتی شدن گفتمان وفاق را در توسعه یافتگی و فراگیری آن می‌دانم. آشتی ملی به معنای اعلام عفو عمومی محصوران و محبوسان سیاسی، کسب رضایت ۸۰ درصد مردم ناراضی از نحوه حکمرانی با رفع تحریم‌های ظالمانه، رونق کسب و کارها، برداشتن فیلترینگ، دست برداشتن از اذیت و آزار زنان تحت لوایح عفاف و حجاب، اعاده اعتماد و سرمایه اجتماعی است زیرا اینها خواسته های مردم هستند و باید پیگیری شوند. 

او در پایان گفت: مداخله نمایندگان در عزل و نصب‌ها و مطالبه واگذاری اختیارات دولت به سایر نهادها را نه تنها وفاق نمی‌دانم بلکه این‌گونه تفاسیر از آن را مترادف با هرج و مرج قلمداد می‌کنم.


ت ت
کدخبر: 243381 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها