تصمیم جدی دنیامالی؛ وزیر ورزش: تغییرات در وزارتخانه قطعی است

بنا بر اعلام وزیر ورزش و جوانان تغییر در وزارتخانه را با توجه به برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته، قطعی است.

تصمیم  جدی دنیامالی؛ وزیر ورزش: تغییرات در وزارتخانه قطعی است
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ آیین بین المللی ورزشِ ملی، وفاقِ ملی با احمد دنیامالی وزیر، معاونین وزیر و حضور سفرای کشورهای مختلف و مسئولین عالی رتبه کشور امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصرفیروزه) برگزار شد.  

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم ورزش «ملی، وفاق ملی» که در مجموعه شهدا برگزار شد، گفت: در دو ماه گذشته برای دومین بار است که به تماشای چوگان آمده‌ام و از این بابت خوشحالم. چوگان ورزش آیینی ما است و در آینده خبرهای خوبی از این رشته خواهیم شنید. اولین اقدام درباره چوگان این است که همه استان‌ها صاحب زمین چوگان شوند و ما این رشته را در کشور گسترش دهیم. چیزی که برای ما مهم است، این است که چوگان یک گذشته تاریخی در ایران دارد و یک ورزش ایرانی است و باید همه تلاش‌مان را کنیم که این رشته توسعه دهیم. شرایط را هم برای سوارکاری مهیا کنیم و وضعیت اسب‌های مسابقه ای و چوگانی را به شرایطی برسانیم که در بحث تدارکات و لجستیک رشته‌ای مثل چوگان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که پیگیری می‌کنیم، بحث مجموعه شهدا است که اعتقاد داریم این مجموعه باید در اختیار چوگان قرار بگیرد. یکسری مراحل با دستگاه‌های نظارتی داریم که آنها را حل می‌کنیم. اولویت برای ما این است که مکان‌های ورزشی باید در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرند و در سطح استان‌ها نیز در اختیار هیئت‌ها باشند. مازاد نیازمان را می‌توانیم در بخش واگذاری داشته باشیم. قطعاً به رشته‌هایی مثل چوگان و سوارکاری و رشته‌هایی که فضاهای محدودی دارند، کمک‌ می‌کنیم که این فضاها در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته و شرایط خوبی برای تیم‌های ملی داشته باشند.

دنیامالی عنوان کرد: این برنامه‌ها فقط برای ما فقط بحث ورزشی نیست، بلکه ما تاریخ و ورزش آیینی خودمان را به تصویر می‌کشیم و جوانان با تاریخ این رشته آشنا می‌شوند. در شاهنامه بحث چوگان ذکر شده و این رشته در راستای کمک به پاسداری از وطن هم بوده است. در واقع با چوگان آمادگی برای رزم را نشان می‌دادند. چوگان فقط یک ورزش نبوده، بلکه آمادگی رزمی قشون ایران در دفاع از سرزمین ایران بوده است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که «حضور نمایندگان و سفرای کشورهای مختلف چقدر نشان دهنده آرامش و امنیت در کشور است و با توجه به عدم میزبانی‌های اخیر، چه پیامی را منتقل می‌کند؟» گفت: فضایی در دنیاست که ایران را ناامن نشان می‌دهد. با اینگونه برنامه‌ها اعلام می‌کنیم که ایران با قدرت در امنیت کامل بسر می‌برد. این پیامی به همه دنیاست که ما مدافع و طرفدار صلح هستیم و به هیچ وجه به دنبال جنگ نیستیم، اما اگر کشوری بخواهد محدوده ما را مورد تعرض قرار بدهد، قطعاً با پاسخ سنگین‌تری مقابل آنها خواهیم ایستاد و این یک عزم و باور عمومی است.

دنیامالی افزود: بحث‌هایی در منطقه مطرح شده و مسائلی داریم و به کشورهای منطقه اعلام کردیم که به هیچ وجه بحث جنگ را نداریم. همسایگان ما باید این اعتماد را داشته باشند که مدافع امنیت آنها نیز هستیم، اما این را بدانند که اگر قرار باشد شرایطی به وجود بیاید که نفت صادر نکنیم، قطعاً این شامل همه کشورها خواهد بود. کشورهای منطقه باید کمک کنند تا همیت منطقه را به کمک یکدیگر برقرار کنیم. امروز نمایندگان نظامی کشورهای منطقه و 35 نماینده از کشورهای مختلف در این مراسم شرکت داشتند. این نشان دهنده امنیت ایران است و ما در آینده برنامه‌های بیشتری در این خصوص خواهیم داشت.

دنیامالی درباره درباره تغییرات در وزارت ورزش گفت: قطعاً انجام می‌شود. با توجه به برنامه‌هایی که داریم و هدف‌گذاری‌هایی که کرده‌ایم، یکسری تغییرات خواهیم داشت. تغییرات قطعاً با تدبیر خواهد بود و عجله‌ای هم نداشتیم. تغییر می‌تواند یک الزام قطعی باشد و ما در آینده در این باره خبرهایی خواهیم داشت.

منبع: خبرآنلاین


ت ت
کدخبر: 243681 تاریخ انتشار
منبع خبرآنلاین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها