پاسخ جالب سه انگشتی مجری معروف به امارتی‌ها

رضا رشیدپور هفته گذشته در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) توییتی را منتشر کرد و از مردم ایران خواست با هشتگ IRANTTB# و عکس «سه انگشت» از جزایر سه‌گانه ایران حمایت کنند.

پاسخ جالب سه انگشتی مجری معروف به امارتی‌ها
پیشنهاد ویژه

رضا رشیدپور هفته گذشته در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) توییتی را منتشر کرد و از مردم ایران خواست با هشتگ IRANTTB# و عکس «سه انگشت» از جزایر سه‌گانه ایران حمایت کنند.

این هنرمند در رابطه با نحوه شکل‌گیری این پویش توضیح داد: برای چندمین بار، بیانیه شورای همکاری کشورهای خلیج فارس علیه جزایر ایرانی به پشتوانه قدرت‌های بزرگ صادر شد. این قدرت‌ها قبلا چین و روسیه بودند و الان اتحادیه اروپا هم اضافه شده است. هر ایرانی از شنیدن این خبر دچار حس ناخوشایندی می‌شود.

وی با اشاره به بیانیه جدید شورای همکاری کشورهای خلیج فارس تاکید کرد: تفاوت‌های اساسی بیانیه جدید این شورا با دفعات قبلی این است که در شرایطی صادر شده که دولت جدید در کشور ما مستقر شده است. همچنین به خاطر مسائل منطقه‌ای، ایران در موضع خاصی قرار دارد. این بار احساس کردم نیاز به واکنش درست مردمی وجود دارد. کشورهای دیگر باید متوجه این ماجرا باشند که مردم ایران، بزرگ‌ترین مدافع تمامیت ارضی‌شان هستند و ایران حالا چهره قوی‌تر و مقتدرتری در عرصه بین‌المللی و به ویژه تعاملات خاورمیانه دارد. به همین سبب به عنوان شهروند، احساس وظیفه کردم که در حد توان خودم کار کوچکی انجام دهم. این کار کوچک تبدیل به یک اتفاق بزرگ ملی شد و من از این بابت بسیار خوشحالم.

رشیدپور با یادآوری این نکته که هشتگ ایران‌تی‌تی‌بی بعد از شهادت یحیی سنوار ایجاد شده است، گفت: چون هشتگ سنوار از کشورهای مختلف پیگیری می‌شد، هشتگ iranttb توانست رتبه دوم تایم‌لاین فارسی شبکه ایکس را کسب کند و کماکان جزو هشتگ‌های ناب در فضای توییتر (ایکس فعلی) است. خوشبختانه بدون این که ما اقدامی کرده باشیم، کار به دیگر شبکه‌های اجتماعی کشید. الان در اینستاگرام هم مردم به این پویش می‌پیوندند.

این هنرمند درباره دلیل بهره‌گیری از نماد سه انگشت توضیح داد: این نماد با حروف اختصاری w.v.l به معنای پیروزی، برتری و عشق است. احساس کردم اگر بتوانیم با یک حرکت جمعی این نماد را به نفع ایرانی‌ها و حرف حق خودمان مصادره کنیم، خیلی جذاب است. من سال‌ها در دوبی زندگی کردم و می‌دانم تندیس این نماد را در چندین جا قرار داده‌اند. از این به بعد خود اماراتی‌ها وقتی از جلوی این تندیس رد بشوند، به یاد جزایر ایرانی می‌افتند. خوشحالم که سه انگشت الان به عنوان نماد جزایر ایرانی شناخته می‌شود. این اتفاق با قدرت تمام رخ داد.

منبع: همشهری


ت ت
کدخبر: 243762 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها