جزئیات دلخراش آزار جنسی و قتل زن معلول

اواسط مهر ماه امسال در اردبیل، زن جوانی با هویت «ثریا. ن» که از ناحیه چشم دچار معلولیت بوده، پس از آزار و اذیت جنسی از سوی یک مرد به قتل رسیده است.

جزئیات دلخراش آزار جنسی و قتل زن معلول
پیشنهاد ویژه

 

به گزارش منیبان؛ متهم روز حادثه در غیاب ثریا وارد خانه او شده و زمانی که ثریا وارد خانه شده ابتدا توسط این مرد مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و سپس به قتل رسیده است. متهم روز حادثه چادر زنانه‌ای سر کرده تا شناسایی نشود، اما چند روز بعد توسط پلیس دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

 «بهروز مروتی»، مدیر کمپین معلولان در مورد جزییات این حادثه می‌گوید: «این زن ۳۹ ساله قبلا در بهزیستی تحت عنوان زنان سرپرست خانوار پرونده اجتماعی داشته است. روز حادثه همسایه ثریا که مرد جوانی بوده و با برادر این زن اختلافاتی داشته در نبود ثریا وارد خانه شده و تا شب منتظر مانده تا او از مهمانی به خانه بازگردد. وقتی ثریا به خانه بازگشته، او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و طی یک درگیری ثریا را به قتل رسانده است. این مرد در لحظه ورود به خانه، چادر زنانه به سر داشته و همین موضوع کار را برای پلیس به جهت شناسایی متهم سخت کرده، اما در نهایت مرد همسایه از سوی پلیس مظنون شناخته و دستگیر شده است.»

این قشر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر هستند

طی ماه‌های اخیر اخبار مختلفی از قتل و آزار معلولان جسمی و ذهنی چه در مراکز نگهداری و چه خارج از مراکز نگهداری در رسانه‌ها منتشر شده است که نشان می‌دهد این قشر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر هستند. با این حال آمار دقیقی از آسیب‌ها و خشونت‌هایی که این افراد با آن مواجه هستند در دست نیست. مدیر کمپین معلولان در این باره می‌گوید: «آماری از آزار و اذیت جنسی و حتی قتل افراد دارای معلولیت در مراکز نگهداری و خارج از مراکز نگهداری وجود ندارد، اما بر اساس اعلام سازمان ملل؛ افراد دارای معلولیت ۷ برابر سایر افراد مورد آزار جنسی و شکنجه قرار می‌گیرند. البته این آمار در ایران نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر از درصدی است که سازمان ملل اعلام کرده است.

منبع: اعتماد


ت ت
کدخبر: 244344 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها