پوتین:

نظام امنیتی اروپا تخریب شده است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: کل نظام امنیتی اروپا به طور جدی تخریب شده، تنش ها افزایش یافته و خطر رقابت های تسلیحاتی جدید، واقعی است.

نظام امنیتی اروپا تخریب شده است

به گزارش منیبان، پوتین در سخنرانی وبیناری به مناسبت سالگرد آغاز جنگ میهنی، با بیان اینکه روسیه با منطق ایجاد اروپای متحد در مسیر همکاری با اروپا پیش می رفت، اما رویکرد گسترش ناتو غالب شد، اظهار داشت: روسیه خواهان احیای مشارکت با اروپاست، موضوعات مورد علاقه میان ما بسیار است.

پوتین تأکید کرد که روسیه طرفدار برقراری مجدد یک مشارکت جامع با اروپا و تلاش کرده است تا با منطق ساختن اروپای بزرگ، روابط خود را با اتحادیه اروپا توسعه دهد، اما رویکرد دیگری در غرب حاکم شده است.

پوتین با اشاره به سالگرد اغاز جنگ میهنی گفت:  با وجود تلاشی که برای بازنویسی تاریخ از سوی برخی در جریان است اما این حقیقت همچنان باقی است که در طول جنگ میهنی، سربازان شوروی برای انجام مأموریت آزادی خواهان به آلمان رفتند.

وی با بیان اینکه در اروپا شاهد تحریف واقعیت های جنگ دوم جهانی هستیم گفت: وظیفه ما دفاع از واقعیت ها و حفظ آن است، همیشه افتخار می کنیم که مردم روسیه در برابر دشمن تعظیم نکردند در حالی که برخی کشورهای اروپایی ترجیح دادند با آلمان نازی همکاری کنند.

پوتین گفت : جهان در حال تکامل است و نمی توان اجازه داد که بار سوتفاهم ها، نارضایتی ها، درگیری ها و اشتباهات گذشته را به دوش بکشید، باید آنها را شناخت و اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه، خطرات یک مسابقه تسلیحاتی جدید سیستم امنیتی اروپا را تهدید می کند، گفت که هدف مشترک کشورها باید تأمین امنیت بدون خطوط تقسیم، فضای واحد همکاری برابر و توسعه جهانی  باشد.

پوتین: ارتش سرخ اروپا و جهان را از بردگی نجات داد

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه همچنین در مقاله خود برای چاپ در نشریه ـآلمانی با اشاره به هشتادمین سالگرد آغاز جنگ بزرگ میهنی ، گفت که ارتش سرخ در طول جنگ جهانی دوم ، اروپا و جهان را از بردگی نجات داد. این مقاله  به روسی ترجمه و در وب سایت کرملین منتشر شده است.

در این مقاله رهبر روسیه نوشته است : ـما به شجاعت و مقاومت قهرمانان ارتش سرخ و  که نه تنها از استقلال و عزت سرزمین مادری دفاع کردند ، بلکه اروپا و جهان را از بردگی نجات دادند ، افتخار می کنیم."

در این مقاله ، پوتین همچنین نوشت که آشتی تاریخی مردم روسیه و آلمانی ها نقشی عظیم در شکل گیری اروپای متحد داشت.

جنگ دوم جهانی از سال ۱۹۳۹میلادی در اروپا آغاز شد، اما این جنگ که روس ها از آن به عنوان جنگ کبیر میهنی یاد می کنند از روز ۲۲ ماه ژوئن سال ۱۹۴۱ با حمله نیروهای آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی آغاز می شود.

در تاریخ آمده است نیروهای آلمان نازی ساعت چهار روز ۲۲ ماه ژوئن با عبور از مرز لهستان در مرز بلاروس به شهر مرزی برست حمله کردند.

روس ها معتقدند در لحظه آغاز جنگ، آلمان از امکانات اقتصادی و نظامی کشورهایی که فتح کرده بود، برخوردار بود و جمعیتی برابر با ۲۹۰ میلیون نفر داشت، در حالی که جمعیت اتحاد جماهیر شوروی ۱۷۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود.


ت ت
کدخبر: 26042 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها