دبیرکل سازمان ملل: حملات شهرک نشینان به محله شیخ جراح نگران کننده است

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از حملات مکرر شهرک نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد.

دبیرکل سازمان ملل: حملات شهرک نشینان به محله شیخ جراح نگران کننده است

به گزارش منیبان؛ از پایگاه خبری «الخلیج الجدید» سخنگوی دبیرکل این سازمان «استفان دوجاریک» طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: ما از تحولات اخیر مطلع هستیم و صحنه های خشونت در محله شیخ جراح نگرانی ما را افزایش می دهد.

وی افزود: برای رهبران سیاسی و مذهبی مقاومت مهم است که با خشونت، تحریک و سخنان خصمانه مقابله کنند.

دیروز یکی از اعضای کنست از حزب راست گرای "صهیونیسم دینی" تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیلی  به محله شیخ جراح در قدس حمله کرد.

وی با همراهی گروهی از شهرک نشینان انجمن های "نخلات شمعون" و "عطیرات کهانیم" به محله شیخ جراح در قدس حمله و به خانه عده ای از فلسطینیان وارد شدند و به دنبال آن تعدادی از فلسطینیان در درگیری  با نیروهای اشغالگر زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین در قدس اعلام کرد که در این درگیری ۲۰ نفر از جمله ۱۶ نفر با گاز فلفل ، ۲ نفر  با گلوله های فلزی با روکش لاستیک و ۲ نفر دیگر با ضرب و شتم مصدوم شدند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۶۲ تن از جمله ده ها کودک، زن و سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ نفر زخمی شدند. 

اقدام های رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله «شیخ جراح» در بخش خاوری قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرد. 

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه و ناتوانی در رسیدن به اهداف خود، روز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از یک نشست سه ساعته به آتش بس تن داد.


ت ت
کدخبر: 26203 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها