توطئه جدید صهیونیست‌ها در راه است!

چندین شرکت بزرگ فلسطینی اعلام کردند که در پی بسته شدن گذرگاه «ابو سالم» در جنوب شرقی نوار غزه در یک ماه گذشته و جلوگیری از واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها در این باریکه توسط اشغالگران صهیونیست، فعالیت آنها متوقف و کارگرانشان بیکار شده‌اند.

توطئه جدید  صهیونیست‌ها در راه است!

به گزارش منیبان؛ همچنین اشغالگران صهیونیست شرایط سختی برای صادرات برخی از محصولات کشاورزی فلسطینی‌ها اعمال کرده‌اند که موجب از بین رفتن این محصولات شده است. 

«علی الحایک» نایب رئیس «اتحادیه صنایع فلسطین» در گفت و گو با ایرنا، نسبت به توقف فعالیت‌ صنایع بزرگ به دلیل منع واردات مواد خام از زمان آغاز حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه در 10 ماه «می» گذشته، هشدار داد. 

وی افزود: در هفته گذشته فعالیت ده‌ها کارخانه از جمله سه کارخانه بزرگ که صدها کارگر، مهندس و تکنسین در کار آن کار می‌کردند، به دلیل ممنوعیت واردات مواد اولیه توسط اشغالگران صهیونیستی برای دومین ماه متوالی، متوقف شدند و پیش بینی می‌کنم که اگر اقدام صهیونیست‌ها ادامه یابد، کارگاهها و کارخانه‌های دیگری در بخش‌های مختلف اقتصادی در نوار غزه به آن‌ها بپیوندند. 

نایب رئیس اتحادیه صنایع فلسطین افزود: اشغالگران صهیونیستی به حملات اخیر خود برای هدف قرار دادن تاسیسات تجاری، صنعتی و خدماتی در نوار غره کفایت نکرده‌اند و در حال حاضر در تلاشند تا با متوقف کردن واردات مواد اولیه که عمدتا به شکل اساسی در عملیات تولید وارد می‌شوند، بقیه صنایع ملی را نیز نابود کند. 

وی اظهار داشت: برآورد می‌شود با منع واردات مواد اولیه، میلیون‌ها دلار خسارت اقتصادی به غزه وارد شود و نرخ بیکاری و فقر در آن افزایش یابد. 

الحایک با تاکید بر اینکه بخش‌های تولیدی در غزه کاملاً در حال فلج شدن هستند، افزود: این موضوع نیازمند مداخله فوری جامعه بین‌الملل است تا رژیم اسرائیل را برای پایان دادن به این اقدام ظالمانه تحت فشار قرار دهند. این رژیم منع واردات مواد اولیه را صرفا با هدف از بین بردن آنچه از اقتصاد غزه باقی مانده است، انجام می‌دهد. 

 نایب رئیس اتحادیه صنایع فلسطین از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواست که طرف اسرائیلی را تحت فشار قرار دهند تا سیاست‌های افراطی محاصره نوار غزه را پایان دهد و اجازه ورود مواد اولیه و مصالح ساختمانی لازم برای بهره برداری از امکانات اقتصادی و بازسازی آنچه توسط ماشین جنگ صهیونیستی نابود شد را بدهد.  

وی در مورد ایجاد بحران‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی که در صورت ادامه سیاست تحریم جمعی از جمعیت این بخش توسط اشغالگران صهیونیست غیر قابل کنترل خواهد شد، هشدار داد.  

کشاورزان غزه در شرایط سخت معیشتی 

کشاورزان و بازرگانان نوار غزه، شرایط پیش روی خود را سخت و غیرقابل تحمل توصیف کردند و با اشاره به اینکه بسته شدن گذرگاه «کرم ابو سالم»  و منع انتقال محصولات کشاورزی از غزه به بازارهای خارجی، خسارات مالی سنگینی را به آن‌ها وارد کرده‌ است.  

 «ادهم البسیونی» سخنگوی وزارت کشاورزی در غزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که پس از بسته شدن حدود 45 روز از گذرگاه یاد شده و ممانعت اشغالگران از انتقال هر نوع محصول از نوار غزه به بازارهای خارجی، کشاورزان از شرایط سختی که اشغالگران مقابل تولیدکنندگان غزه قرار دادند، غافلگیر شدند و به ویژه کشاورزان سبزی کار با معضل بزرگی روبرو شده‌اند، زیرا آن‌ها برای ادامه کار خود نیاز دارند تا اشغالگران اجازه دهند محصولات گوجه فرنگی خود را به بازار کرانه باختری منتقل کنند تا محصولاتشان از بین نرود. 

کشاورزان غزه چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که صادرات محصولات کشاورزی خود را به دلیل شرایط سختی که اشغالگران اعمال کرده‌اند، متوقف کرده‌اند. 

البسیونی تاکید کرد که وزارت کشاورزی فلسطین موانع تراشی جدید اشغالگران صهیونیست و الزامات آن‌ها در تغییر استانداردهای بازاریابی برخی از محصولات کشاورزی از طریق گذرگاه کرم ابو سالم را غیر قابل قبول می‌داند. 

وزارت کشاورزی فلسطین هشدار داده بود که سبد غذایی ساکنان نوار غزه به دلیل بسته شدن گذرگاه کرم ابو سالم که نتیجه آن وارد شدن خسارات سنگین به کشاورزان و عدم تمایل آن‌ها به کشاورزی است، در حال نزدیک شدن به پرتگاه خطر است.  


ت ت
کدخبر: 26540 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها