توطئه جدید آمریکا در منطقه!

ارتش آمریکا در دو ماه اخیر دو اقدام در منطقه داشته که اولی آغاز خروج نیروهای این کشور از افغانستان و دومی تعطیلی بخشی از پایگاه‌های خود در قطر و انتقال آن به اردن می‌باشد، اقداماتی که در پشت پرده هر دو توطئه‌ای نهفته است.

توطئه جدید آمریکا در منطقه!

به گزارش منیبان؛ در هفته‌های اخیر که خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان شروع شده، درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای دولتی این کشور نیز افزایش یافته و طی این مدت ۱۲۰ شهر این کشور به تصرف طالبان درآمده، توطئه‌ای که به گفته تحلیلگران مسایل منطقه با هماهنگی کامل آمریکا و طالبان برای نشان دادن ضرورت حضور یانکی‌ها در افغانستان صورت گرفته است.

اقدام دوم آمریکا در منطقه مربوط به تعطیل کردن پایگاههای پراکنده این کشور در کشور قطر و ارسال تجهیزات نظامی آنها به کشور اردن می‌باشد، تجهیزاتی که میزان آن بسیار زیاد اعلام شده است، البته ارتش ایالات متحده همچنان از پایگاه هوایی "العدید" در قطر استفاده خواهد کرد.

هم اکنون بیش از ۱۱ هزار نظامی آمریکایی که اکثرا از نیروی هوایی هستند، در پایگاه هوایی نظامی العدید در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر دوحه پایتخت قطر مستقر هستند و از سال ۱۳۹۶ نیز شمار زیادی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در این پایگاه مستقر شده‌اند.

ارتش آمریکا از پایگاه هوایی العدید در قطر برای اجرای عملیات هوایی تروریستی خود در منطقه استفاده می‌کند و گفته می‌شود پهپادهایی که سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابو مهدی المهندس» را در کنار فرودگاه بغداد هدف قرار داده و به شهادت رساند، از این پایگاه برخاسته بودند.

«استارز اند استریپس» اعلام کرده که فرماندهان ارتش آمریکا ماه گذشته پایگاه نظامی السیلیه، پایگاه اصلی ایالات متحده در کنار پایگاه السیلیه جنوبی و یک مرکز تامین مهمات به نام «فالکون» را در قطر تعطیل و به اردن ارسال کرده است.

پایگاه السیلیه در میان نظامیان آمریکایی به دلیل ارایه انواع امکانات رفاهی و تفریحی و فساد به آنها، معروف است.

پایگاه مذکور همچنین کانون تامین تجهیزات جنگی آمریکا در خاورمیانه می‌باشد که در آن ۲۷ انبار تانک، نفربر زرهی و ادوات جنگی مختلف قرار داشت. براساس بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا، قطعات سه پایگاه و همچنین یک ماموریت حمایتی مستقر در آنجا، اکنون بخشی از گروه حمایتی منطقه اردن شده است.

تعطیلی این سه پایگاه در شرایطی انجام شده که نظامیان آمریکا پس از ۲۰ سال خروج خود را از افغانستان نیز شروع کرده‌اند و در کنار آن هشت سامانه ضد موشکی پاتریوت آمریکا از عراق، کویت و عربستان خارج شده‌اند.

یک کارشناس امنیت ملی در مرکز «گلوبال پالسی» مستقر در واشنگتن، «تعطیلی این پایگاه‌ها و انتقال تجهیزات آنها به اردن را اقدامی در راستای حفظ جان نیروهای آمریکایی در منطقه» اعلام کرده که می‌تواند در مناقشه‌های احتمالی آمریکا با ایران به نفع ایالات متحده باشد، نظیر آنچه که سال گذشته در حمله به پایگاه هوایی "عین الاسد" رخ داد که بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی در آن مجروح شدند.

البته در پاسخ به این کارشناس امنیت ملی آمریکا و به نقل از فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی باید گفت که در صورت تجاوز آمریکا به ایران و یا بروز یک خطای راهبردی از سوی تروریست‌های آمریکایی، هیچ یک از پایگاه ایالات متحده در منطقه از نگاه موشک‌های نقطه زن جمهوری اسلامی در منطقه دور نخواهد ماند، حال این پایگاه متجاوزان می خواهد در قطر باشد یا در اردن.

کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه معتقدند که آمریکایی‌ها در شرایط فعلی به هیچ وجه فکر تعرض به ایران را ندارند، چراکه به خوبی به توان دفاعی ایران و قدرت پاسخ دهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی واقفند و می‌دانند که موشک‌های نقطه زن و پهپادهای تهاجمی ایران در صورت خطای یانکی‌ها چه به روزگارشان می‌آورند.   

تحلیلگران مسایل منطقه در موضوع انتقال تجهیزات نظامی تروریست‌های آمریکایی از قطر به اردن نیز می گویند که این اقدام در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی انجام شده تا تامین امنیت جان نظامیان آمریکایی.

با توجه شکست چندین باره ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۲۰ سال گذشته در لبنان و فلسطین اشغالی از مقاومت اسلامی منطقه و همچنین شکست گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا در سوریه همچون «داعش»، مقامات آمریکایی را بر آن داشته تا به دنبال تقویت جای پای خود در سوریه و اردن برای نقش آفرینی بیشتر باشند؛ از سوی دیگر این تقویت حضور موجب تامین بیشتر امنیت رژیم صهیونیستی خواهد شد و تروریست‌های آمریکایی را در خدمتگذاری و خدمت رسانی بیشتر به صهیونیست‌ها یاری خواهد کرد، اقدامی که ضرورت آن پس از شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه که در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری به دست مقاومت فلسطین روی داد، بیشتر حس می‌شود.


ت ت
کدخبر: 27723 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها