دلتا در کمین/ آمریکا نگران‌تر از همیشه

همزمان با نگرانی‌ها نسبت به شیوع گونه جدید کرونا( دلتا) در آمریکا به رغم واکسیناسیون در این کشور، یک مقام ارشد آمریکایی نسبت به تمایل اندک جوانان آمریکایی به واکسن زدن ابراز نگرانی کرد.

دلتا در کمین/ آمریکا نگران‌تر از همیشه

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای شبکه ای بی سی، " جف زینتس" هماهنگ کننده ارشد کاخ سفید در امور ویروس کرونا خاطر نشان کرد، جوانان در آمریکا به این دلیل که احساس می کنند در برابر بیماری کووید- ۱۹ آسیب‌پذیری کمتری دارند به همین خاطر تمایل کمتری برای واکسن زدن دارند.

این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد: افراد جوان‌تر به ویژه آنهایی که در سنین ۲۰ سال و بالاتر هستند احساس می کنند آسیب پذیری کمتری  در برابر بیماری کووید- ۱۹ دارند، بنابراین تمایل کمتری برای واکسن زدن دارند. اگر کسی واکسن بزند در برابر کرونا محافظت می شود و اگر نزند در برابر این ویروس محافظت نخواهد شد. این برای هر کسی از جمله جوانترها به ویژه در زمان شیوع گونه دلتا مهم به شمار می رود.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که در نظرسنجی مشترک شبکه ای بی سی و روزنامه واشنگتن پست مشخص شد که در میان کسانی که واکسن نزده اند، ۷۴ درصد می گویند که احتمالا و یا قطعا واکسن نخواهند زد که این آمار بالاتر از آمار ۵۵ درصد ماه آوریل است.

درصد بالای افراد واکسن نزده در آمریکا که نمی خواهند واکسن بزنند، نگرانی ها را نسبت به موثر بودن روند واکسیناسیون همزمان با شیوع گونه دلتا افزایش داده است.

جف زینتس در ادامه گفت: ما شاهد افزایش موارد ابتلا در مناطقی هستیم که میزان واکسیناسیون کمتری داشته، بنابراین این وافعا مهم است که افراد واکسینه شوند.

به نظر می رسد طرح دولت بایدن برای رفع کامل همه گیری از طریق واکسیناسیون به بن بست رسیده است. براساس نظرسنجی انجام شده مشخص شده است که تاکنون ۶۰ درصد افراد یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این میزان با رقم از قبل پیش بینی شده ۶۶.۸ درصد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) فاصله دارد. ضمن آنکه با هدف دولت بایدن نیز برای تزریق یک دوز به ۷۰ درصد جمعیت هم فاصله دارد.


ت ت
کدخبر: 27734 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها