بحرانی کشنده‌تر از ویروس کرونا گریبانگیر آمریکا شده است!

فرماندار نیویورک با اعلام اینکه تیراندازی‌های مرگبار کشنده تر از پاندمی کرونا در آمریکاست، فرمان اقدام وضعیت اضطراری جدید برای مقابله با خشونت مسلحانه را صادر کرد.

بحرانی کشنده‌تر از ویروس کرونا گریبانگیر آمریکا شده است!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فرمان، امکان شکایت قربانیان تیراندازی از سازندگان اسلحه را آسان تر می کند.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک با توجه به افزایش جرم و جنایت در شهر نیویورک و سراسر آمریکا، خشونت مسلحانه را وضعیت اضطراری فاجعه بار خواند.

وی از اقدامات ویژه ای برای جلوگیری از افزایش موارد تیراندازی که از زمان آغاز شیوع کرونا شهر نیویورک را فرا گرفته است، رونمایی کرد.

کومو گفت: اگر به آمار جدید نگاه کنید، می بینید که افراد بیشتری در نتیجه خشونت مسلحانه و جرم و جنایت به نسبت کووید – ۱۹ می میرند.

وی افزود: این یک مشکل ملی است، اما کسی باید پا پیش گذارد و این مشکل را حل کند، زیرا آینده ما به آن بستگی دارد.

فرماندار نیویورک یادآور شد که در حال انتصاب یک هماهنگ کننده ویژه برای جلوگیری از خشونت های مسلحه مرتبط با خدمات بهداشت و سلامت در ایالت نیویورک است.

این بخش هماهنگ کننده با خدمات اجتماعی، خدمات زندان ها، نیروهای پلیس و بخش های دیگر هماهنگی برقرار می کند.

همچنین یک یگان ویژه پلیس برای مقابله با قاچاق سلاح گرم از ایالت های دیگر به ایالت نیویورک تشکیل می شود.

نیویورک از قوانین سختی در زمینه فروش اسلحه در آمریکا برخوردار است، اما سفر به ایالت های همسایه همچون پنسیلوانیا و نیوجرسی برای خرید سلاح آسان است. این ایالت ها از قوانین سست تری در زمینه فروش سلاح برخوردار هستند.

فرماندار نیویورک همچنین از اختصاص ۱۳۸ میلیون دلار سرمایه برای پیشگیری از مشکلات از جمله ۷۶ میلیون دلار برای اشتغالزایی برای جوانان در معرض خطر خبر داد و دو قانون را امضا کرد که از روز سه شنبه به مرحله اجرا رسید.

به موجب یکی از این قوانین، طرح دعوی حقوقی در محافل قضایی علیه سازندگان و فروشندگان اسلحه برای غیرنظامیان آسان تر می شود. مورد دوم با هدف جلوگیری از دستیابی مجرمان به سلاح امضا شده است.

این تدابیر در حالی اتخاذ شده که نیویورک و دیگر مناطق آمریکا با افزایش قابل توجه جرم و جنایت از تابستان سال گذشته روبه رو بوده است.

شهرهای بزرگ ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۳۰ درصدی قتل و آدم کشی بودند و جمهوریخواهان، مقام های دموکرات را به سهل انگاری در این زمینه متهم می کنند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته طرحی برای محدود کردن جریان سلاح گرم ارائه داد، اما کنگره ای که دچار اختلاف است، تصویب قوانین را برای دموکرات ها سخت می کند.


ت ت
کدخبر: 28129 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها