واکنش تند سناتور جمهوری‌خواه به اقدام بایدن؛ این تصمیم فاجعه بار است!

سناتور جمهوریخواه تصمیم جو بایدن برای خروج کامل نیروهای نظامی از افغانستان را فاجعه خواند.

واکنش تند سناتور جمهوری‌خواه به اقدام بایدن؛ این تصمیم فاجعه بار است!

به گزارش منیبان؛ از نشریه هیل، سناتور گراهام یکی از متحدین دونالد ترامپ، در پیام توییتری عنوان کرد که بایدن در مورد جنگ علیه تروریسم مرتبا اشتباه می کند و مدعی شد که تصمیم بایدن در مورد افغانستان بزرگترین اشتباه وی بوده است.

گراهام در ادامه نوشت: بایدن ممکن است برای خاتمه دادن به جنگ با القاعده و داعش مهلتی را تعیین کرده باشد، اما از طرف ما زمانیکه القاعده و داعش منافع آمریکا را مورد حمله قرار می دهند مهلتی تعیین نمی شود.

انتقادات سناتور گراهام در حالی عنوان می شود که بایدن ساعتی پیش در سخنانی در کاخ سفید درباره خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان با بیان اینکه باقی ماندن ما در افغانستان یعنی تلفات بیشتر در صفوف سربازان آمریکایی افزود: من نسل دیگری از آمریکایی ها را به جنگ در افغانستان نخواهم فرستاد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد:  پس از ۲۰ سال، حدود یک هزار میلیارد دلار برای آموزش و تجهیز صدها هزار نیروی افغان شده دو هزار و ۴۴۸ آمریکایی کشته و ۲۰ هزار و ۷۲۲ نفر از آنها زخمی شدند.

وی با بیان اینکه فرماندهان نظامی خواستار خروج سریع از افغانستان شدند، اظهار داشت:  تجربه ٢٠ سال جنگ به ما ثابت کرده است ادامه جنگ حتی تا ٢٠ سال دیگر نیز راه حلی برای بحران افغانستان نیست


ت ت
کدخبر: 28267 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها