تحریم گروه آمریکایی توسط انگلیس!

دولت انگلیس یک گروه راست افراطی تروریستی موسوم به «بیس» را که یک جریان شبه نظامی مستقر در آمریکاست و با بهره‌گیری از عقاید نژادپرستانه به دنبال استقرار حکومت سفیدپوستان است، تحریم کرد.

تحریم گروه آمریکایی توسط انگلیس!

به گزارش منیبان، وزارت کشور انگلیس اعلام کرد که با این اقدام عضویت و دعوت برای حمایت از گروه یادشده جرم تلقی شده و برای افراد متخلف طبق قوانین جدید ضد تروریسم ۱۴ سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

پریتی پتل وزیر کشور انگلیس در این رابطه گفت: ما علیه گروه‌های شیطانی برتری نژاد سفید که افراد آسیب‌پذیر در جهان را هدف قرار داده تا به ایدئولوژی نفرت‌انگیز ان ها و ترویج خشونت ملحق شوند اقدام قاطعانه انجام می‌دهیم.

وی افزود: من متعهدم تا کار برای این گروه‌ها در انگلیس را از طریق منع فعالیت و افزایش جریمه برای عضویت و حمایت از آن‌ها در راستای حفاظت از مردم و امنیت ملی، دشوار کنم.

بر اساس بیانیه وزارت کشور انگلیس، تحریم «بیس» پیام روشن و قوی به سردمداران این گروه ارسال می‌کند که افکار و اقدامات آن‌ها غیر قابل قبول و در انگلیس تحمل نمی‌شود.

«بیس» که اولین بار در سال ۲۰۱۸ تشکیل شد، یک گروه فاشیستی است و اعضای آن چریک‌هایی هستند که با راه اندازی جنگ‌های نژادی، به دنبال براندازی نظم جهانی هستند. کلیپ‌هایی که از رهبران این گروه منتشر شده به روش‌های مبارزات چریکی و مقاومت پرداخته است. ژانویه سال ۲۰۲۰ پلیس فدرال آمریکا شماری از اعضای این گروه را دستگیر کرد.

«بیس» پنجمین گروه راست افراطی است که در انگلیس تحریم می شود. این گروه همچنین سومین گروهی است که از ابتدای سال به فهرست تحریم‌های دولت اضافه می‌شود.


ت ت
کدخبر: 28995 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها