آمریکای پر مدعا وابسته به این فناوری چینی است!

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

آمریکای پر مدعا وابسته به این فناوری چینی است!
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان، این روزنامه انگلیسی امروز نوشت که دولت آمریکا که به بهانه کاهش وابستگی به چین به دنبال بهره‌برداری از هلی شات های ساخت پنتاگون بود، اکنون با پرنده‌هایی مواجه شده که ۸ تا ۱۴ برابر گرانتر از نمونه چینی بوده و کارایی آنها در مواردی ۹۵ درصد کاهش یافته است.

گزارش داخلی وزارت کشور آمریکا نشان می‌دهد هلی شات های ۱۳ میلیون دلاری ساخت وزارت دفاع آمریکا که برای مقاصد ویژه این وزارتخانه طراحی شده، کارایی حسگر دوربین آنها تا ۹۵ درصد کاهش یافته و تنها جوابگوی ۲۰ درصد از نیازهای وزارت کشور است.

به نوشته فایننشیال تایمز، این نارضایتی نشانه‌ای از دشواری آمریکا برای کاهش وابستگی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به فن‌آوری‌های چینی است.

علاوه بر این، هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ دلاری هر فروند از این هلی شات ها که برای نظارت بر اراضی آمریکا و آتش‌سوزی‌های احتمالی به کار خواهند رفت ۸ تا ۱۴ برابر نمونه‌های پیشین است. دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت که برای جلوگیری از جاسوسی احتمالی چین، ۸۱۰ هلی شات دوربین‌دار ساخت و یا مونتاژ این کشور را از خدمت خارج کند.

واشنگتن در آن زمان قصد داشت تا از بیم جاسوسی احتمالی چین، میزان وابستگی به فن‌آوری‌های حساس از جمله تجهیزات نسل پنجم ارتباطات سیار ساخت شرکت هوآوی را کاهش دهد.


ت ت
کدخبر: 29792 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها