ارتشیان افغانستان به پاکستان پناه بردند!

ارتش پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد: تحولات امنیتی در افغانستان به ویژه در منطقه مرزی مشترک با افغانستان در گذرگاه آرندو-چیترال باعث شد تا نیروهای افغانستانی کنترل پست‌های امنیتی خود را از بدهند و تعداد ۵۱ نظامی افغان از جمله ۵ افسر مجبور به پناه گرفتن در خاک پاکستان شدند.

ارتشیان افغانستان به پاکستان پناه بردند!

به گزارش منیبان؛ از منابع رسمی پاکستان، فرمانده نیروهای ارتش ملی افغانستان مستقر در گذرگاه مرزی "آرندو" همجوار با مرز "چیترال" در شمال پاکستان طی تماس با مسوولان نظامی این کشور درخواست پناه دادن و عبور امن به ۴۶ سرباز و ۵ افسر درجه دار افغانستان کردند.

روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای نیز گفت: این تعداد از نظامیان افغانستان که به دلیل تحولات امنیتی قادر به نگه داشتن پست‌های امنیتی در امتداد مرز بین المللی با پاکستان نبودند شب گذشته پس از هماهنگی با مسوولان نظامی افغانستان به خاک پاکستان پناه برده و طبق ضوابط نظامی تعیین شده سرپناه، موادغذایی و دارویی این افراد تامین شد.

ارتش پاکستان افزود که سربازان و افسران ارتش ملی افغانستان پس از طی مراحل قانونی و به شکل آبرومندانه به مقامات دولت این کشور بازگردانده می‌شوند.

ماه گذشته میلادی نیز ۳۵ سرباز افغانستانی به دلیل عدم توانایی برای کنترل پست‌های نظامی خود در نزدیکی مرز مشترک با پاکستان درخواست پناهگاه و عبور امن از این کشور کرده و وارد خاک پاکستان شدند.

به دنبال تحولات یک ماه اخیر در افغانستان و افزایش رویارویی میان نیروهای امنیتی و طالبان در مناطق مختلف این کشور به ویژه در امتداد مرزهای مشترک با کشورهای همسایه، ارتش پاکستان به حالت آماده باش درآمده و ضریب امنیتی در تمامی گذرگاه‌های مشترک مرزی با افغانستان به ویژه نقاطی که ترددهای غیرقانونی بیشتر از آن صورت می‌گیرد، را افزایش داده است.


ت ت
کدخبر: 30705 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها