برنامه جدید صندوق بین‌الملی برای تقویت اقتصاد

هیات مدیره صندوق بین المللی پول، اختصاص بودجه اضافی ۶۵۰ میلیارد دلاری به منابع این نهاد برای حمایت از کشورهای ضعیف و آسیب پذیر اقتصادی در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و رکود اقتصادی را تصویب کرد.

برنامه جدید صندوق بین‌الملی برای تقویت اقتصاد

به گزارش منیبان؛ از تارنمای رادیو فرانس انفو؛ این نهاد وام دهنده با ۱۹۰ عضو اعلام کرد که هیات مدیره، افزایش ذخایر را به عنوان "حق برداشت ویژه" (SDR) تصویب کرده که بیشترین میزان در تاریخ این سازمان است.  

کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول،  این تصمیم را تاریخی و تقویت کننده اقتصاد جهان در هنگام بحران بی سابقه کنونی دانست که واقعا به ضعیف ترین کشورهای جهان برای مبارزه با اثرات منفی بحران کووید - ۱۹ کمک خواهد کرد.  

اختصاص کلی حقوق برداشت ویژه از ۲۳ اوت (اول شهریور ماه) اجرایی خواهد شد و منابع تازه به نسبت سهمیه های کنونی آنها در این سازمان در اختیار کشورهای عضو قرار داده خواهد شد. قرار است نزدیک به ۲۷۵ میلیارد دلار از این مبلغ به کشورهای فقیرتر اختصاص یابد.

این نهاد مالی افزود که در پی یافتن راه هایی برای امکان پذیر کردن کمک داوطلبانه کشورهای ثروتمند از این مبلغ به کشورهای فقیرتر است.   

با اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا با افزایش قابل توجه منابع صندوق بین المللی پول مخالفت کرده بود، اما در پی روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری کنونی، ژانت یلن وزیر خزانه داری (دارایی) دولتش از این پیشنهاد حمایت کرد.   

بسیاری از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا با افزایش منابع این سازمان با این استدلال مخالفت کردند که به سود دشمنان ایالات متحده مانند چین، روسیه و ایران خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 31999 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها