آمریکا و کره‌جنوبی بی اعتنا به کره‌شمالی/رزمایش نظامی برگزار خواهد شد

مقامات کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند، علیرغم هشدار کره شمالی، رزمایش مشترک سئول و واشنگتن طبق برنامه برگزار خواهد شد.

آمریکا و کره‌جنوبی بی اعتنا به کره‌شمالی/رزمایش نظامی برگزار خواهد شد

به گزارش منیبان؛ از یونهاپ، اعلام برگزاری این رزمایش در حالی است که «کیم یو جونگ»  خواهر رهبر کره شمالی هشدار داده بود که این رزمایش روحیه سازش پس از آغاز بکار مجدد خطوط ارتباطی پیونگ یانگ و سئول را، کاهش می دهد.  

یک منبع دولتی کره جنوبی به یونهاپ گفت: ما در تلاش هستیم تا رزمایش را طبق برنامه ریزی انجام دهیم. ما در این مورد رایزنی های نزدیک با ایالات متحده انجام داده ایم.

منبع دیگری که نامش در خبر فاش نشده است می گوید: این رزمایش که از نوع شبیه سازی شده رایانه ای (CCPT) است از ۱۶ تا ۲۶ آگوست برگزار می شود.

این منبع با اشاره به اینکه وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه تصمیم گرفت تا سخت ترین تدابیر کنترل کرونا را در این رزمایش بکار گیرد، گفت: این رزمایش شامل حداقل تعداد سربازان خواهد بود که حتی از رزمایش بهار کوچکتر است و هیچ مانوری هم در فضای باز انجام نمی شود.

کره جنوبی از اواخر ماه گذشته شاهد افزایش شدید موارد تایید شده کرونا در سراسر کشور بوده است. تعداد مبتلایان روزانه برای سومین روز متوالی در روز گذشته /شنبه/ در ۱۷۰۰ مورد باقی مانده است.

کره شمالی مدت هاست که چنین رزمایش هایی را محکوم می کند و آنها را به عنوان تمرینی برای تهاجم به پیونگ یانگ می داند.


ت ت
کدخبر: 32398 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها