در مراسم تشییع شهید استوار "طاهری"؛

سردار رحیمی خواستار برخورد قاطع‌تر مراجع قضائی با مجرمان شد

رئیس پلیس پایتخت با بیان این‌که مجرمان ترسی ندارند، گفت: کار پلیس برخورد نیست، دستگیری‌ست. انتظار داریم مراجع قضائی با برخورد قاطع‌تر با مجرمان مانع تکرار وقوع جرم شوند.

سردار رحیمی خواستار برخورد قاطع‌تر مراجع قضائی با مجرمان شد

به گزارش منیبان؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت روز دوشنبه در آئین تشییع استوار شهید "یاسر طاهری" گفت: اساسی ترین رکن جامعه امنیت است و اگر نباشد میسر نخواهد بود که بتوان در سطوح مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گام برداشت‌.

او افزود: همچنین تامین امنیت در کشوری مثل کشور ما با توجه به توطئه‌هایی که از سمت معاندان صورت می‌گیرد کاری بس سخت و دشوار است، که شاهد هستید ناجا چگونه در مرزها، شهرها و روستاها در مواجهه با هزینه‌های سنگین دشمن برای برهم زدن نظم و امنیت به شدت تلاش می‌کند.

مقام ارشد انتظامی پایتخت ابراز کرد: برای نگه‌داشت این مهم (امنیت) باید هزینه‌های سنگینی دهیم؛ شهید طاهری دومین جوانی است که در ۱۰ روز گذشته در مبارزه با سارقان مسلح تقدیم کردیم.

او بیان کرد: آن‌چه فرماندهان از شهید طاهری گفتند از خانواده‌ای متدین بودند و برادر او از مرزبانان غیور ناجا است. این جوان شهید رشید ما نیز در بسیاری از مواقع که ماموریت‌های سخت و سنگین بود، همواره پیش‌قدم می‌شد.

رحیمی در خصوص حادثه‌ای که منجر به شهادت استوار طاهری شد، گفت: تیزهوشی این افسر رشید و دلاور ما است که در حالی که در حال بررسی منطقه بود به یک گروه مظنون می‌شود که در جهت مخالف بلوار آفریقا بودند؛ پیگیری می‌کند و به محض پرس‌وجو و اقدام برای دستگیری، متهمان سوار خودروی پارک شده می‌شوند و اقدام به فرار می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: مامور ما خود را روی خودروی وانت اشرار مسلح پرتاب می‌کند و خودرو به صورت مارپیچ مسیر را طی می‌کند و ایشان با تمام قدرت کارش را دنبال می‌کند تا در جای مناسب در خیابان "مدرس" که ترافیک ایجاد شد برای بررسی پیاده می‌شود، درگیری مسلحانه رخ می‌دهد و مامور ما پنج گلوله شلیک کرد اما همدستان متهمان ناجوانمردانه و از پشت او را به شهادت رساندند.

او با بیان اینکه سرنخ‌های خوبی برای دستگیری سارقان مذکور در دست است، خطاب به خانواده معظم شهید طاهری اظهار داشت: مطمئن باشید اجازه نمی‌دهیم آسایش داشته باشند.

مقام ارشد انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری ادامه داد: آنان که در لباس نیروی انتظامی برای آسایش و آرامش مردم تلاش می‌کنند به معنای واقعی مجاهدان فی سبیل الله است. این مدال افتخار برازنده شهید پرافتخار ماست. ما از زمان جنگ کنار شهدا بودیم و این جمله همیشه گفته می‌شد که انتخاب شهید بی‌حساب و کتاب نیست

او خطاب به خانواده داغدیده حاضر گفت: هرکسی شایسته و لایق مقام شهادت و جانبازی نیست. هر خانواده‌ای هم لایق این جایگاه نیست. این‌ها مدال‌های ارزشمندی است که خدا می‌دهد و طاقتش را هم می‌دهد.

رحیمی بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان سربازان وطن و نوکران ملت همواره تا پای جان برای تامین امنیت جامعه می‌ایستند. یاسر طاهری آخرین شهید ما نخواهد بود و ما روزی که این لباس را پوشیدیم آماده شهادت شدیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: به جانی‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند ما را از مسیر خود دور کنند، تذکر می‌دهم که ما در این مسیر ایستاده‌ایم؛ تعدادی می‌رویم، تعدادی جانباز می‌شویم و تا آخرین قدم سرباز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم ماند و علمی که حسین بن علی (ع) ۱۴۰۰ سال پیش با خانواده برافروخت، برافراشته نگه می‌داریم.


ت ت
کدخبر: 32498 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها