توافقنامه مهم امضا شد

«خالد بن محمد العطیه»، وزیر دفاع قطر و همتای کانادایی اش «هارگیت ساجان» یک توافق نامه گسترش همکاری های دفاعی و امنیتی میان دو کشور امضا کردند.

توافقنامه مهم امضا شد

به گزارش منیبان، خبرگزاری رسمی قطر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که وزیران دفاع دو کشور در یک نشست وبیناری، برای تقویت و گسترش مناسبات و پیوندهای خود در بخش دفاعی توافق نامه همکاری امضا کردند.

بر پایه این گزارش، دوحه و اوتاوا توافق نامه ای را امضا کردند که هدف از آن کمک کانادا برای تقویت حوزه دفاعی قطر و گسترش روابط دو کشور در این بخش است.

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که خالد بن العطیه وزیر امور دفاعی، توافق نامه «ترتیب همکاری دفاعی» را با هارگیت ساجان وزیر دفاع کانادا در یک نشست مجازی امضا کرد.

دوحه گفته است که هدف از این توافقنامه «تقویت روابط دفاعی مشترک میان دو کشور» است.

همچنین تعیین چارچوب جامع برای هماهنگی و همکاری در فعالیت های مختلف دفاعی، عملیات صلح، برنامه های بشردوستانه و آموزش نیروی انسانی از دیگر هدف های این توافق نامه اعلام شده است.

خبرگزاری قطر در ادامه آورده است که این توافقنامه، پایبندی دوحه و اوتاوا را به تقویت صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه از طریق مبارزه با تروریسم، افراط گرایی شدید و پیشرفت و شکوفایی در بخش های گوناگون را نشان می دهد.

قطر و کانادا پیوندهای نزدیکی در بخش های گوناگون اقتصادی، سیاسی و دفاعی دارند.

این دو کشور افزون بر شرکای اساسی در منطقه، مناسبات دوستانه و پیوندهای گسترده بازرگانی و سرمایه گذاری نیز دارند.


ت ت
کدخبر: 33009 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها