جدیدترین اقدام هند در خاک افغانستان+جزییات

یک مقام فرودگاه هند اعلام کرد ۲ فروند هواپیمای مسافربری این کشور در حالت آمادگی اضطراری برای خروج شهروندان این کشور از کابل است.

جدیدترین اقدام هند در خاک افغانستان+جزییات

به گزارش منیبان، خبرگزاری « ای . ان. آی » هند به نقل از یک مقام فرودگاهی این کشور اعلام کرد که در میان آشفتگی شرایط در کابل ،ساعت پرواز از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه به ۱۲ و سی دقیقه تغییر یافته است.

بر اساس این گزارش ،برنامه  پرواز خطوط هواپیمایی کشورهای مختلف تحت تاثیر آشفتگی در فرودگاه « حامد کرزای » قرار گرفته است.

خطوط هواپیمایی « ایر ایندیا » به درخواست دولت هند ۲ فروند هواپیمای مسافربری را در حالت آمادگی اضطراری قرار داده است تا بتوانند عملیات تخلیه افراد از کابل را انجام دهند. 

به گفته منابع آگاه ، جاده منتهی به فرودگاه کابل از شب گذشته در پی ادامه خشونت ها همچنان مسدود است و مسافران و کارکنان شرکت های هواپیمایی برای رسیدن به فرودگاه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

بسیاری از شرکت های هواپیمایی  مانند"امارات" و " فلای دوبی" پروازهای خود را به کابل به حالت تعلیق درآورده اند و خطوط هواپیمایی " بریتیش ایرویز" انگلیس نیز از خلبان هایش خواسته است از پرواز در حریم  هوایی افغانستان خودداری کنند.

با ورود طالبان به کابل و بدست گرفتن کنترل کاخ ریاست جمهوری، روند خروج کارکنان و دیپلمات های بسیاری  کشورها از کابل افزایش یافته است.


ت ت
کدخبر: 33613 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها